Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

4Media chce być wydawcą 1,5 mln egz. bezpłatnych dzienników

0
Podziel się:

4Media SA planuje wydawanie dzienników bezpłatnych we wszystkich wojewódzkich miastach w Polsce w łącznym nakładzie 1–1,5 mln egzemplarzy

- poinformowało w piątek biuro prasowe 4Media SA.

W najbliższy piątek do rąk mieszkańców Poznania trafi Aglomeracyjna Gazeta Bezpłatna Metro. To piąte miasto, w którym pojawi się gazeta wydawana przez spółkę Polska Prasa Bezpłatna należącą do grupy 4Media SA.

'Poznańskie Metro będzie wydawane w nakładzie 40 tysięcy egzemplarzy. Kolejny numer ukaże się po tygodniu 14 września. Od 21 września, tak jak Metro w pozostałych 4 miastach, będzie się ukazywać regularnie trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki' - głosi komunikat prasowy 4Media.

Wraz z ukazaniem się na rynku kolejnej mutacji Aglomeracyjnej Gazety Metro jej jego całkowity nakład wzrośnie do 155 tysięcy egzemplarzy.

Dotychczas ten dziennik ukazywał się w: Trójmieście – 35 tysięcy egzemplarzy, Krakowie – 35 tysięcy, Wrocławiu – 35 tysięcy, Kielcach – 10 tysięcy.

'Plany 4Media SA są bardzo ambitne na tym rynku. Planowany przez spółkę docelowy nakład bezpłatnych dzienników jest bowiem trzy razy większy od średniego dziennego nakładu wydawanej przez Agorę 'Gazety Wyborczej' - uważa jeden z analityków pragnący zachować anonimowość.

'Z podanej przez 4Media informacji wynika, że spółka zamierza docelowo zwiększyć 10-krotnie nakład wydawanej obecnie prasy bezpłatnej. W związku z tym pojawia się pytanie o koszty druku, kolportarzu i transportu, a także o łatwe sfinansowanie tych planów w związku ze słabnącym rynkiem reklamy' - dodał.

Grupę 4Media tworzą spółki, w skład których wchodzi prasa bezpłatna, lokalna, ogólnopolska (dziennik 'Życie'), rozgłośnie radiowe i drukarnie.

4Media informowały ostatnio, że finalizują umowę inwestycyjną z anonimowym dotychczas inwestorem finansowym, który zapewni finansowanie spółki na najbliższe 2-3 lata.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)