Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

4Media podwyższy kapitał

0
Podziel się:

Akcjonariusze 4Media zdecydowali o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki o 28 mln zł do 50 mln zł w drodze emisji akcji serii H i I o wartości nominalnej 1 zł

- podała spółka.

Pierwsza z emisji, obejmująca 18 mln sztuk akcji zwykłych na okaziciela serii H, zostanie w drodze subskrypcji prywatnej objęta przez MediaInvest Sp. z o.o. w zamian za wkład niepieniężny w postaci jej wierzytelności wobec 4Media. Wartość tych wierzytelności wynosi 32,4 mln zł. Przeniesienie wkładu niepieniężnego nastąpi 25 kwietnia. Natomiast umowa o objęciu akcji zostanie zawarta do 30 czerwca 2002 roku.

Cenę emisyjną akcji serii H akcjonariusze ustalili na 1,80 zł za sztukę. Łączna wartość obejmowanych akcji jest równa wartości wierzytelności MediaInvest. Akcje serii H uczestniczą w dywidendzie począwszy od roku obrotowego rozpoczynającego się 1 stycznia 2001 roku.

MediaInvest obecnie jest w posiadaniu ponad 10 proc. akcji spółki 4Media.

Druga uchwała o podwyższeniu kapitału zakłada emisję 10 mln akcji zwykłych na okaziciela serii I o wartości nominalnej 1 zł za sztukę. Cena emisyjna również wynosi 1 zł za akcję. Akcje serii I uczestniczą w dywidendzie w roku obrotowym rozpoczynającym się 1 stycznia 2001 roku.

Akcjonariusze zdecydowali, że cała emisja akcji serii I przeznaczona jest dla członków zarządu, pracowników spółki lub jednostki wchodzącej w skład jej grupy kapitałowej lub osób mających podstawowe znaczenie dla spółki.

W przypadku, gdy emisja akcji serii I w całości lub w części będzie realizowana za pośrednictwem subemisji usługowej osoby uprawnione będą obejmować akcje serii I po cenie będącej sumą ich ceny emisyjnej oraz kosztów emisji poniesionych przez Spółkę.

Akcje serii I zostaną opłacone w całości gotówką przed zarejestrowaniem podwyższenia kapitału zakładowego spółki.

W skład grupy 4Media, oprócz Polskiej Prasy Lokalnej, wchodzą: Dom Wydawniczy Wolne Słowo, który wydaje między innymi dziennik 'Życie', Regionalne Rozgłośnie Radiowe, Druk Serwis oraz Polska Prasa Bezpłatna, wydająca w ośmiu miastach Aglomeracyjną Gazetę Bezpłatną 'Metro'

Po czterech kwartałach 2001 roku grupa 4Media miała 32,3 mln zł straty, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 32,6 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)