Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora liczy na wzrost przychodów

0
Podziel się:

Jeśli wzrost na rynku reklamy, który pojawił się we wrześniu, utrzyma się do końca roku, to można liczyć na poprawę przychodów grupy Agory w IV kwartale 2003 roku - poinformował PAP w czwartek Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory.

"Czwarty kwartał będzie lepszy niż trzeci, bo trzeci kwartał sezonowo jest słaby. Zakładając jednak, że pozytywna tendencja, która zarysowała się we wrześniu, utrzyma się do końca roku, można się spodziewać poprawy przychodów Agory w czwartym kwartale w stosunku do ubiegłego roku" - powiedział.

Na pytanie o wynik netto w IV kwartale 2003 roku w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, Bąk odpowiedział: "Jeżeli się mówi o kilkudziesięciu milionach wydatków na obronę pozycji rynkowej +Gazety+, to raczej trzeba oczekiwać pogorszenia wyniku".

W związku z pojawieniem się pod koniec października nowego dziennika "Fakt" wydawanego przez Axel Springer Agora prowadzi kosztowną kampanię, aby obronić pozycję "Gazety Wyborczej". We wrześniu na ten cel wydano 5 mln zł.

Zdaniem Bąka, "Fakt" nie odbierze czytelników "Gazecie Wyborczej", a skalę zagrożenia ze strony nowego tytułu, jeśli chodzi o rynek reklamy, można będzie ocenić za około pół roku, kiedy ustabilizuje się sprzedaż dziennika.

"Możemy już śmiało stwierdzić, że pomimo szumnych zapowiedzi uplasowania nowego dziennika pomiędzy +Gazetą, a +Super Expressem+, jest to normalny tabloid. +Fakt+ nie jest skierowany do aktywnego i wykształconego czytelnika +Gazety+" - powiedział.

"Pierwszy tydzień sprzedaży nowego dziennika o niczym jeszcze nie świadczy, to jest efekt nowości. Dopiero po 5-6 miesiącach można ocenić, jaki poziom utrzyma się w dłuższym okresie czasu" - dodał.

Na początku listopada Axel Springer poinformował, że średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła w pierwszym tygodniu ponad 300 tys. egzemplarzy.

Wiceprezes Agory uważa, że dużym zagrożeniem byłoby przekroczenie przez nowy dziennik poziomu sprzedaży "Gazety Wyborczej"

Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, od stycznia do końca sierpnia 2003 roku średnia sprzedaż "Gazety" wyniosła 413.050 egzemplarzy.

Po publikacji wyników Agory za trzeci kwartał Bąk podtrzymał prognozę, że wzrost skonsolidowanych przychodów grupy w całym roku wyniesie mniej niż 10 proc. wobec 785 mln zł w 2002 roku.

"W całym 2003 r. skonsolidowane przychody grupy wzrosną poniżej 10 proc. Przychody z reklam +Gazety Wyborczej+ osiągną kilkunastoprocentowy spadek" - powiedział.

Agora nie publikuje prognoz wyniku netto, jednak negatywny wpływ na jego wysokość będą miały nowe przedsięwzięcia. "Konsolidacja i włączanie do grupy nowych przedsięwzięć znacznie zwiększyły bazę kosztową grupy i w całym 2003 roku wpłyną negatywnie na wynik netto grupy m.in. w postaci istotnych odpisów wartości firmy z konsolidacji w wysokości około 11,5 mln zł, amortyzacji wartości zakupionych tytułów czasopism w wysokości 5,7 mln zł oraz konsolidacji straty netto, którą poniosą nowe przedsięwzięcia" - napisano w komunikacie.

Po trzech kwartałach zysk netto grupy Agory spadł do 2,3 mln zł z 50,9 mln zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie do 619,9 mln zł z 555,9 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)