Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora podtrzymuje politykę dywidendową

0
Podziel się:

Zarząd Agory SA, pomimo spodziewanego niższego zysku netto w tym roku w wyniku poniesionych nakładów na uruchomienie dziennika „Nowy Dzień”, podtrzymuje politykę dywidendową i chęć wypłaty 50 groszy na akcję akcjonariuszom w przyszłym roku./ ISB /

*Zarząd Agory SA, pomimo spodziewanego niższego zysku netto w tym roku w wyniku poniesionych nakładów na uruchomienie dziennika „Nowy Dzień”, podtrzymuje politykę dywidendową i chęć wypłaty 50 groszy na akcję akcjonariuszom w przyszłym roku, powiedziała w poniedziałek prezes spółki Wanda Rapaczyńska. *

„Polityka dywidendowa pozostaje bez zmian, czyli zakładane 50 groszy na akcję plus propozycja wykupu akcji własnych w zależności od sytuacji finansowej spółki w danym roku” – powiedziała Rapaczyńska podczas konferencji prasowej.

Na nowy dziennik „Nowy Dzień” Agora wyda w tym roku 35-30 mln zł na działania promocyjne i marketingowe. W 2006 roku ma to już być 35-45 mln zł. Wydatki te istotnie obniżą wyniki finansowe grupy w czwartym kwartale 2005 roku oraz w 2006 roku.

„Konsekwentnie będziemy inwestować w ‘Nowy Dzień’, jak i ‘Gazetę Wyborczą’. Zdajemy sobie sprawę, że przygotowują się też nasi konkurenci. Uważamy, że nasz ruch ofensywny odbije się na wynikach Agory w krótkim terminie, ale w dłuższym pozytywnie wpłynie na wartość akcji” – uważa prezes.

Według informacji mediów, nowe dzienniki przygotowują obecnie Axel Springer, wydawca m.in. tabloidu „Fakt”, tygodnika „Newsweek Polska” i miesięcznika „Forbes”, oraz Michał Sołowow, wydawca „Życia Warszawy”.

Według wiceprezesa spółki Zbigniewa Bąka, jeżeli na rynku prasowym dojdzie do ostrej konkurencji, to Agora jest gotowa zwiększyć nakłady na nowy dziennik. Do 2008 roku, kiedy zakładane jest, że „Nowy Dzień” osiągnie rentowność operacyjną, wydatki gotówkowe Agory mają łącznie wynieść 60-80 mln zł.

„Dajemy sobie sześć miesięcy na nasz projekt. Po tym czasie podejmiemy decyzję i odpowiemy sobie na pytanie, czy był to sukces” – powiedział Bąk.

Jego zdaniem, „Nowy Dzień” do końca roku uplasuje się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się dzienników w Polsce.

„Szacujemy, że do końca roku średnia sprzedaż tygodniowa dziennika osiągnie poziom 250 tys. egzemplarzy. Chcemy nasycić ten rynek, więc nakład pozostanie duży” – dodał wiceprezes.

Nakład dzienny nowego dziennika wynosi obecnie 800 tys. egzemplarzy – poza wydaniem czwartkowym, którego nakład może być znacznie wyższy.

Po trzech kwartałach 2005 roku grupa Agory – wydawcy „Gazety Wyborczej” – miała 116,44 mln zł zysku wobec 28,24 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 872,88 mln zł wobec 723,50 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)