Agora szacuje, że wzrost wydatków na reklamę w 2005 roku może być o 2-3 pkt. proc. wyższy niż wcześniej zakładane 10 proc. Po trzech kwartałach tego roku wzrost wydatków na reklamę sięgnął 12 proc. - poinformowała spółka w piątek w komentarzu do wyników za III kwartał.
"Ze względu na lepsze niż oczekiwano wydatki w trzecim kwartale 2005 r. (także na kampanię wyborczą) oraz dobre perspektywy na czwarty kwartał 2005, Grupa szacuje, że całkowity wzrost wydatków na reklamę w 2005 r. może być o 2-3 pkt. proc. wyższy niż wcześniej zakładany" - napisano w raporcie.
Agora podała, że w III kwartale 2005 roku rynek reklamy wzrósł o 16 proc. i okazał się powyżej oczekiwań grupy.
"Tak wysoka dynamika wzrostu to głównie zasługa wyższych niż oczekiwano wydatków na reklamę komitetów wyborczych (według szacunków grupy, w trzecim kwartale 2005 r. komitety wyborcze wydały na reklamę około 50 mln zł)" - napisano w komentarzu.
Według Agory prawie połowa wszystkich budżetów przeznaczonych na kampanie wyborcze została wydana w telewizji, która w trzecim kwartale 2005 r. zwiększyła wpływy o 17 proc.
"Na reklamach wyborczych w dużym stopniu skorzystał też segment reklamy zewnętrznej. W III kwartale 2005 r. wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o prawie 31 proc." - podała spółka.
Według jej szacunków wydatki na reklamę w dziennikach wzrosły w tym czasie o 13 proc., a wpływy z reklam w magazynach ogólnopolskich zwiększyły się o ponad 11 proc.
Stacje radiowe odnotowały natomiast w III kwartale tego roku wzrost wpływów z reklam o 12 proc.
Całkowite wydatki na reklamę w okresie styczeń-wrzesień 2005 r. wzrosły o 12 proc. Przychody telewizji zwiększyły się o 10 proc., prasy o 11 proc., reklamy zewnętrznej o 24 proc. i radiostacji o 12 proc. (PAP)