Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora reagując na konkurencję wchodzi na rynek prasy bezpłatnej

0
Podziel się:

Agora SA, wydawca 'Gazety Wyborczej' reagując na poczynania konkurencji, wypuściła w poniedziałek na rynek pierwszy numer bezpłatnej gazety Metro

Agora SA wchodząc w sektor prasy bezpłatnej chce wzmocnić swoją pozycję na rynku reklamy i ugruntować pozycję 'Gazety Wyborczej' w Warszawie - poinformował PAP Jarosław Matuszewski, dyrektor marketingu w Agorze.

Agora SA, wydawca 'Gazety Wyborczej' reagując na poczynania konkurencji, wypuściła w poniedziałek na rynek pierwszy numer bezpłatnej gazety Metro, która na razie będzie rozdawana na warszawskim Ursynowie i Mokotowie w nakładzie 50.000 egzemplarzy.

'Zainteresowanie reklamodawców 'Metrem' jest nieco wyższe od naszych ostrożnych oczekiwań. Obecnie jest jednak zbyt wcześnie by mówić o dalszych planach Agory na rynku prasy bezpłatnej' - powiedział w poniedziałek PAP Matuszewski.

'Nie da się ukryć, że w sytuacji regresywnego rynku reklamowego wszelkie prognozy naszego rozwoju na rynku prasy bezpłatnej byłyby wróżeniem z fusów' - dodał.

Powiedział, że obecnie ze wszystkich lokalnych rynków, jedynie pozycja 'Gazety Wyborczej' (GW) na warszawskim rynku reklamy 'upoważniła spółkę do wystąpienia z takim pomysłem'.

Zdaniem Matuszewskiego, 'Metro' powinno wzbogacić ofertę reklamową Agory w Warszawie, spółka będzie mogła obecnie zapewnić reklamodawcom dotarcie do szerokiego grona odbiorców nie tylko dzięki 'GW' ale zaoferuje również dotarcie do mniejszego zasięgu odbiorców dzięki gazecie bezpłatnej.

Na rynku prasy bezpłatnej Agora ma zamiar konkurować z dziennikiem 'Metropol' oraz tygodnikami 'Dzień dobry' oraz 'Hej', które według Andrzeja Szymańskiego, analityka DM BIG BG opanowały już 5 proc. powierzchni reklamowej prasy codziennej w Warszawie.

'Wartość rynku prasy bezpłatnej jest jednak trudna do oszacowania, gdyż gazety te stosują nawet ponad 90-proc. rabaty' - powiedział PAP Szymański.

Według danych Agory, udział 'Gazety Wyborczej' w stołecznym rynku reklamy prasowej w dziennikach sięgał w końcu września 74 proc. zaś wpływy 'GW' z ogłoszeń wymiarowych to 73,5 mln zł.

Agora SA jest największą spółką medialną w Polsce. Powstała w 1989 roku, od 1999 notowana giełdach w Warszawie i Londynie. Oprócz działalności wydawniczej, Agora jest właścicielem portalu internetowego, zainwestowała w 14 radiostacji lokalnych i ponadregionalną TOK FM.

Firma posiada też 50 proc. udziałów w Centrum Handlu Internetowego sp. z o.o. oraz 100 proc. udziałów w City Magazine Sp. z o.o. Agora SA zatrudnia około 3.500 osób.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)