Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Akcelerator wybrał pięciu laureatów 4. edycji MIT Enterprise Forum Poland

0
Podziel się:

Warszawa, 10.07.2018 (ISBnews) - Zakończyła się 4. edycja MIT Enterprise Forum Poland, jednego z największych w Polsce programów akceleracyjnych dla startupów technologicznych. Akcelerator wybrał pięciu laureatów, którzy otrzymali specjalne bilety na bootcamp w Bostonie, podał organizator.

Akcelerator wybrał pięciu laureatów 4. edycji MIT Enterprise Forum Poland

Wśród nagrodzonych technologii znalazły się rozwiązania opracowywane przez startupy:

  1. Booksbox - firma pracująca nad pierwszą wirtualną biblioteką oferującą dostęp do tysięcy podręczników akademickich w modelu płatności per strona.
  1. Genomtec - startup rozwijający urządzenie diagnostyczne oparte na amplifikacji fragmentów DNA i RNA przydatne m.in. w diagnostyce infekcji u ludzi czy w przemyśle rolno-spożywczym.
  1. LifeTone - firma pracująca nad urządzeniem do pomiaru parametrów życiowych dziecka, sygnalizującym sytuacje zagrożenia jego zdrowia.
  1. Plantalux - spółka, która opracowała system doświetlania roślin w uprawach szklarniowych umożliwiający częstsze zbiory.
  1. Solutions 4 Tomorrow - startup rozwijający system pozwalający na bezpieczne lądowanie dronów na ruchomych powierzchniach bez względu na warunki pogodowe" - czytamy w komunikacie.

Podczas DemoDay, które odbyło się 6 lipca w Warszawie, przyznano także nagrodę publiczności dla zespołu Booksbox, którego prezentacja otrzymała najwięcej głosów od uczestników wydarzenia. Specjalne nagrody od Wrocławskiego Parku Technologicznego otrzymały również startupy: Genomtec, Strigiformes i PROA Technology, podano także.

"Kolejna edycja programu MIT Enterprise Forum Poland pokazuje, że w Polsce nadal nie brakuje innowacyjnych i unikalnych w skali światowej rozwiązań. 20 startupów, które przeszły akcelerację w ramach 4. edycji miało okazję dopracować swoje pomysły pod okiem ekspertów, mentorów i partnerów programu. Otwiera to dla nich drogę do komercyjnego sukcesu nie tylko na rynku polskim. Niektórzy z uczestników już odnoszą sukcesy na arenie międzynarodowej, gdzie doceniane są ich innowacyjne rozwiązania. Cieszymy się, że mogliśmy ich wesprzeć na drodze do rynkowego startu" - powiedziała Magdalena Jabłońska, prezes Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej, organizatora programu MIT Enterprise Forum w Polsce.

W trakcie 6 sesji warsztatowych 20 młodych firm rozwijających unikalne technologie m.in. dla branży medycznej, rolno-spożywczej czy Przemysłu 4.0 miało możliwość dopracowania modeli biznesowych zgodnie z systematycznym procesem opartym o know-how jednego z profesorów Massachusetts Institute of Technology. Dzięki temu uczestnicy programu zyskali unikalną szansę sprawdzenia swoich projektów jeszcze przed oficjalną komercjalizacją, podkreślono w materiale.

W 4. edycji programu MIT Enterprise Forum Poland akceleracja realizowana była w czterech ścieżkach branżowych i w ścieżce ogólnej. Partnerem głównym programu i jednocześnie partnerem branżowym ścieżki dla startupów z branży finansowej był PKO Bank Polski.

"Dzięki zaangażowaniu w projekt partnerów takich jak PKO Bank Polski, rodzime startupy zyskują możliwość szybszego rozwoju proponowanych przez siebie rozwiązań. Najlepsze z firm otrzymują szansę na 'wyskalowanie' swojego biznesu dzięki ścisłej współpracy nad wdrożeniem ich technologii w strukturach banku" - powiedział Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO BP.

Ścieżkę Energia wsparła Grupa PGNiG, partnerem ścieżki Zdrowie była Grupa Adamed, a akcelerację w ścieżce Agritech wspierał fundusz Agritech Hub. Ścieżka Industry 4.0 dla startupów technologicznych z Dolnego Śląska była realizowana z udziałem takich firm, jak: Balluff, FANUC Polska, fundusz ValueTech, Nokia, Wrocławski Park Technologiczny, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, Olesińscy & Wspólnicy, Wrocławskie Centrum Badań EIT+ oraz Stowarzyszenie Top 500 Innovators.

Partnerami wspierającymi 4. edycję programu byli: Visa, fundusz CVC Capital Partners oraz Campus Warsaw. Z kolei partnerami merytorycznymi - Wardyński i Wspólnicy, EUPATENT.PL, Hasik Rheims & Partners, Contilo, Novismo i Extended DISC Polska. Treningi sprzedażowe dla startupów przeprowadzili eksperci z Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego Sandler Training - Twarowski & Posmyk. Szkolenia z zakresu lean startup czy produktów docelowych przeprowadziła firma Innovatika. Ponadto akcelerację wsparły organizacje: Fundacja PKO Banku Polskiego, kancelaria CMS Law.Tax, Fundacja na rzecz Nauki Polskiej oraz Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce (SOOIPP).

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)