Pod koniec kwietnia spółka SM-Media sprzedała w ofercie publicznej 100.000 akcji serii E i uzyskała z emisji 7,5 mln zł.
Środki uzyskane z emisji zostaną przeznaczone na inwestycje, głównie na budowę jedenastu punktów styku sieci z infrastrukturą TP SA, co pozwoli spółce obniżyć koszty rozmów.
Podczas konferencji z okazji debiutu akcji SM-Media na GPW Wojciech Gawęda, prezes spółki poinformował, że budowę punktów styku spółka zamierza zakończyć na jesieni 2004 roku.
Poinformował także, że SM-Media rozważa split akcji z uwagi na małą płynność akcji.
"Planujemy zwołanie WZA, które zadecyduje o podziale akcji. Rozważamy split od 2 do 10" - powiedział Gawęda.
Jednocześnie poinformował, że główni akcjonariusze spółki (rodzina Gawędów) zadeklarowali, że przynajmniej przez rok nie będą sprzedawać jej akcji.
"Wierzymy w długoterminowy rozwój spółki i w jej rosnącą wartość dla akcjonariuszy" - powiedział prezes.
Jednak podczas poniedziałkowego debiutu akcjonariusze nie podzielali optymizmu zarządu i o godzinie 11.15 akcje spółki po spadku o 4,34 proc. kosztowały 66 zł.
Około 85 proc. przychodów SM-Media pochodzi ze świadczenia usług telekomunikacyjnych, a reszta z usług związanych z internetem.