- podała spółka we wtorek.
"Zarząd SM-Media postanowił zwrócić się do walnego zgromadzenia akcjonariuszy o uzyskanie upoważnienia do dokonania buy backu, jako metody prowadzącej do zwiększenia wartości akcji spółki dla akcjonariuszy" - napisano w komunikacie.
Spółka nie podała ilości akcji jakie zamierza skupić w celu umorzenia.
SM-Media poinformowało, że jednym z powodów, dla których spółka zdecydowała się na umorzenie akcji był fakt, iż dzięki podpisanej w listopadzie umowie z Energis Polska nie będzie musiała inwestować 2,7 mln zł pozyskanych z publicznej emisji akcji na zakup urządzeń teletransmisyjnych i rozbudowę infrastruktury.
SM-Media SA zawarła z Energis Polska umowę na dzierżawę sieci szkieletowej, dzięki której będzie mogła rozszerzyć swoją działalność docelowo na teren całego kraju.
Pod koniec kwietnia ubiegłego roku spółka SM-Media sprzedała w ofercie publicznej 100.000 akcji serii E i uzyskała z emisji 7,5 mln zł.
Spółka podała, że obecnie prowadzi prace nad strategią rozwoju, która zostanie zaprezentowana do końca marca 2005 roku i będzie zawierała nowe cele emisji akcji serii E.
NWZA SM-Media podejmie również decyzję o zmianie nazwy spółki na Mediatel SA.
Zdaniem SM-Media pod nową nazwą spółka będzie lepiej identyfikowana z branżą, w której działa i usługami, które oferuje.
Po trzech kwartałach 2004 roku spółka miała 28,7 mln zł przychodów. Strata netto wyniosła w tym okresie 578 tys. zł.