Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Analitycy pozytywnie oceniają plany Agory

0
Podziel się:

Analitycy pozytywnie oceniają nieoficjalne informacje o planach wydawania przez Agorę bulwarowego dziennika

. Ich zdaniem, spółka może utrudnić start tabloidu Axel Springer, a także zniechęcić innych do wejścia na polski rynek prasy bulwarowej, choć może to być kosztowne.

Według nieoficjalnych prasowych informacji Agora planuje rozpocząć wydawanie bulwarowego dziennika jeszcze pod koniec sierpnia. Spółka nie komentuje tych doniesień.

"Wydaje mi się, że wyjście wyprzedzające z nowym tytułem może być bardzo dobrym posunięciem. Zwłaszcza, jeśli Agora będzie mogła korzystać z pracujących dla niej dziennikarzy, istniejącej sieci dystrybucji oraz drukarni" - powiedział PAP Flawiusz Pawluk, analityk CA IB Securities.

"Agora jednym ruchem może utrudnić wejście na rynek bulwarowego dziennika Axel Springer oraz zniechęcić następnych, którzy planowaliby ekspansję na polski rynek" - dodał.

Także Jakub Sierka, analityk Beskidzkiego Domu Maklerskiego pozytywnie ocenia te plany, choć uważa, że walka konkurencyjna pomiędzy trzema tytułami, czyli Super Expressem i nowymi dziennikami Agory i Axel Springer, może być kosztowna.

"Agora, podobnie jak w przypadku prasy bezpłatnej, chce wyprzedzić konkurencję, co da jej przewagę pierwszeństwa. Myślę, że trzy podmioty na rynku stoczą ostrą walkę konkurencyjną. Może to spowodować wysokie koszty promocji" - powiedział analityk.

"Nie jestem przekonany, czy w pierwszym etapie będzie to dla Agory przedsięwzięcie rentowne" - dodał.

Agora nie komentuje prasowych informacji o planach uruchomienia dziennika bulwarowego.

"Informacje o planach wydawania dziennika przez Axel Springer docierały do nas od kilku miesięcy. Mieliśmy zatem czas na przygotowanie różnych strategii, ale nie będziemy ujawniać szczegółów" - powiedziała PAP rzecznik prasowy spółki Anna Borys-Karwacka.

W połowie kwietnia prezes Axel Springer Polska Wiesław Podkański oficjalnie poinformował o planach wprowadzenia na polski rynek dziennika.

Obecnie liderem prasy bulwarowej jest "Super Express" z 12 proc. udziałem w rynku reklamy dzienników ogólnopolskich.

"Bardzo się cieszę, że rośnie nam konkurencja, bo rozszerza ona rynek. Rozszerza rynek czytelniczy, gdyż ludzie przyzwyczajają się do takiej formy przekazywania informacji jaką jest tabloid" - powiedziała PAP Grażyna Bukowska, z biura PR Media Express, który wydaje Super Express.

"Z drugiej strony rozszerza rynek reklamowy, bo być może reklamodawcą będzie łatwiej uwierzyć w siłę takiej marki jak Super Express" - dodała.

Bukowska powiedziała, że Super Express chce utrzymać obecną pozycję na rynku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)