Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bank Pocztowy chce pozyskać 200 tys. rachunków w br., nadal stawia na c-f

0
Podziel się:
Bank Pocztowy chce pozyskać 200 tys. rachunków w br., nadal stawia na c-f

Warszawa, 15.03.2016 (ISBnews) - Bank Pocztowy kontynuuje aktywną akwizycję klientów i chce pozyskać w tym roku 200 tys. nowych rachunków. Bank chce utrzymać także 20-procentowy wzrost salda udzielonych kredytów konsumpcyjnych. Oczekuje też utrzymania marży odsetkowej netto na poziomie ubiegłorocznym, tj. 3,6%, poinformował prezes Szymon Midera.

"Nasz główny cel na 2016 to koncentracja na kredytach konsumpcyjnych - to nasza siła i przewaga wynikająca ze współpracy z Pocztą Polską. Po drugie, kontynuacja prac z naszymi własnymi klientami - sprzedaż rachunków, sprzedaż funduszy inwestycyjnych. Planujemy sprzedać ponad 200 tys. nowych rachunków w tym roku" - powiedział Midera podczas konferencji prasowej.

Bank Pocztowy chce wykorzystać "ruch klientów na Poczcie" i zachęcić ich do skonwertowania się na uproszczoną formę rachunku podstawowego, który będzie miał nazwę "przelew pocztowy". Koncepcja i nazwa tego rachunku mają zachęcić do wejścia do banku.

"Chcemy to uruchomić w trzecim kwartale .To nasz kolejny produkt akwizycyjny" - powiedział prezes.

W 2015 roku Bank Pocztowy pozyskał 195 tys. rachunków bieżących. Ich liczba wyniosła 909 tys. na koniec roku (wzrost o 88 tys. r/r).

Celem banku na ten rok jest zwiększenie salda kredytów konsumpcyjnych o ok. 20% r/r. Na koniec ub. roku saldo wzrosło o 19,9% do 2,11 mld zł. Sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wyniosła 1,07 mld zł i była wyższa o 22,6% w skali roku.

Midera poinformował, że w związku z ambitnymi planami sprzedażowymi nie spodziewa się spadku marży odsetkowej netto z poziomu 3,6% zanotowanego w 2015 r.

"Ta marża jest do utrzymania w tym roku. Jej poziom wynika z niższego kosztu pozyskiwania bazy depozytowej i klienta oraz niższej wrażliwości cenowej i rosnącego udziału kredytów gotówkowych w portfelu ogółem. W ubiegłym roku sięgnął on 35%, a planujemy przekroczyć 40% w 2016 r." - powiedział prezes.

Prezes poinformował, że Bank Pocztowy nie zamierza rezygnować z oferty Konta Zawsze Darmowego, które w ub. roku było głównym motorem wzrostu liczby klientów.

"Nie planujemy zmieniać głównej strategii cenowej w postaci rachunku za 0 zł. To przynosi efekt w postaci rosnącego salda na rachunkach. Mamy już 1,3 mld zł środków na rachunkach" - podkreślił.

Liczba klientów Banku Pocztowego wyniosła 1,49 mln na koniec 2015 r., w tym 178,4 tys. to mikrofilmy, a 15,2 tys. instytucje.

Zapytany o spodziewane wyniki Banku Pocztowego w 2016 roku, Midera powiedział, że zarząd chciałby, "aby dynamika zmian wyników, kosztów, wyniku netto była lepsza niż na rynku".

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)