Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bank BPH: Nowa strategia za 100 mln zł

0
Podziel się:

Bank BPH, wdrażając nową strategię, planuje zainwestować około 100 mln zł - powiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej wiceprezes banku Wojciech Sobieraj.

"Wartość inwestycji, poniesionych w ramach nowej strategii wyniesie około 100 mln złotych" - powiedział Sobieraj.

Inwestycje będą przeznaczone przede wszystkim na rozbudowę sieci oddziałów, niezbędne w związku z tym szkolenia pracowników oraz wdrożenie nowych systemów informatycznych, przede wszystkim CRM.

Wdrożenie nowej strategii pozwoli osiągnąć w 2006 roku wskaźnik ROE na poziomie 22 proc., a wskaźnik kosztów do przychodów na poziomie 51 proc. Po pierwszym kwartale 2004 roku ROE Banku BPH wyniósł 12,3 proc., a współczynnik koszty/dochody wyniósł 56,8 proc.

BPH PLANUJE DYNAMICZNY ROZWÓJ BANKOWOŚCI DETALICZNEJ

Do 2006 roku Bank BPH planuje otworzyć 77 placówek bankowych, w rejonach o dużym potencjale gospodarczym. Przedstawiciele banku podkreślili, że będą to placówki o charakterze doradczym, dlatego inwestycje związane z uruchomieniem jednego oddziału szacują na około 1 mln złotych. Po zakończeniu rozbudowy sieci bank będzie posiadał 550-600 oddziałów.

Nowa strategia zakłada także zwiększenie do 20 proc. udziału w rynku klientów zamożnych i średnio zamożnych z posiadanych obecnie 8-10 proc. Zapewniłoby to bankowi pozycję lidera w tym segmencie w 2008 roku.

W tym celu bank zamierza skupić się na rozwoju najważniejszych dla tego segmentu produktów - kredytów hipotecznych, kart kredytowych oraz funduszy inwestycyjnych.

"Chcielibyśmy mieć udział w całym rynkowym portfelu kredytów hipotecznych na poziomie 25 proc." - powiedział Sobieraj.

Dodał, że według najnowszych danych Bank BPH udzielił 17,98 proc. wszystkich kredytów hipotecznych. Tylko w maju BPH pozyskał 27 proc. spośród nowych kredytów hipotecznych udzielonych w Polsce.

Plany odnośnie kart kredytowych również zakładają dynamiczny rozwój. W 2004 roku bank chce zwiększyć ilość wydanych kart kredytowych do 250 tys. z około 100 tys. wydanych do końca 2003 roku.

W PIONIE KORPORACYJNYM PRZEDE WSZYSTKIM WZROST EFEKTYWNOŚCI

BPH nie zamierza zwiększać swojego udziału rynkowego w pionie bankowości korporacyjnej, który zarząd uznał za satysfakcjonujący. Nowa strategia kłaść będzie nacisk na wzrost efektywności oraz przychodów.

"Niekoniecznie zależy nam na zwiększaniu udziału w rynku, ale na wzroście rentowności. Nie przewidujemy istotnych zmian strukturalnych, ale sprzedaż większej liczby produktów" - powiedział Mariusz Grendowicz, wiceprezes Banku BPH.

Nowa strategia banku planuje, że BPH stanie się liderem w bankowości transakcyjnej oraz w bankowości internetowej dla klientów korporacyjnych. Bank chce również zwiększyć sprzedaż produktów skarbowych dla średnich przedsiębiorstw.

W ramach strategii planowana jest także optymalizacja zatrudnienia w banku. Zarząd zamierza zaproponować części pracowników relokację lub zmianę kwalifikacji, a ci którzy się na to nie zdecydują objęci zostaną programem osłonowym. Bank szacuje, że maksymalnie 3 proc. rocznie (przez trzy lata) z 10 tys. pracowników odejdzie z BPH.

Jednocześnie bank ma zamiar zatrudniać nowych pracowników w powstających oddziałach. Katarzyna Niezgoda-Walczak, członek zarządu BPH, szacuje, że po przeprowadzeniu optymalizacji zatrudnienia łączna liczba pracowników BPH znacząco się nie zmieni.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)