Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bank Handlowy chce zwiększyć udziały w rynku

0
Podziel się:

Bank Handlowy planuje, że w 2010 roku wskaźnik kosztów do dochodów będzie poniżej 50 proc., a ROE w latach 2008-2010 roku powyżej 20 proc.

Bank Handlowy chce zwiększyć udziały w rynku

*Bank Handlowy planuje, że w 2010 roku wskaźnik kosztów do dochodów będzie poniżej 50 proc., a ROE w latach 2008-2010 roku powyżej 20 proc. *

Bank liczy na poprawę pozycji rynkowej i w ciągu trzech lat chce pozyskać 1 mln klientów detalicznych.

- _ Do 2010 chcemy, by ROE w każdym roku przekroczyło 20 proc. Koszty do dochodów w 2010 chcemy by były poniżej 50 proc. _ - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki Sławomir Sikora.

Prezes podał, że zarząd i rada nadzorcza banku przyjęli strategię rozwoju spółki do 2010 roku. W ramach tej strategii Bank Handlowy planuje skonsolidować sieć sprzedaży i bardziej skupić się na poprawie efektywności.

- _ Planujemy konsolidację sieci sprzedaży. Sieć CitiFinancial, sieć detaliczna i sieć korporacyjna będzie jedną siecią pod koniec tego roku _ - powiedział Sikora.

Dodał, że uruchomiono pogram wsparcia dla pracowników opuszczających bank.

- _ Chcemy bardziej zająć się kosztami m.in. poprzez eliminacje silosów, czyli struktur wewnątrz banku. Konsolidacja sieci będzie oznaczać wyeliminowanie dublujących się funkcji _ - powiedział Sikora.

Prezes podał, że w przyszłości placówki CitiFinancial obsługiwać mają także małe i średnie firmy. W ramach zmian bank planuje restrukturyzację zatrudnienia.

- _ Rozpoczęliśmy już w tej sprawie negocjacje. W ciągu trzech miesięcy do 490 miejsc pracy może okazać się zbędnych _ - powiedział Sikora.

- _ Nowa strategia pozwala stworzyć około 390 nowych miejsc pracy, a 570 zostanie uwolnione z tytułu naturalnej rotacji _ - dodał.

Działania te umożliwić mają poprawę pozycji rynkowych Banku Handlowego.

Bank chce mieć do 2010 roku co najmniej czwartą pozycję na rynku pod względem przychodów z działalności detalicznej (obecnie siódma) i być w trójce największych banków pod względem przychodów z korporacji (obecnie piąta pozycja).

Cross selling w segmencie detalicznym wzrosnąć ma z 1,3 do 2,5 produktu na klienta. Udział w rynku depozytów ma wzrosnąć z 2 proc. do 4 proc.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)