Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

CEDC planuje debiut na GPW w drugiej połowie roku

0
Podziel się:

Central European Distribution Corporation (CEDC), spółka notowana na Nasdaq, planuje w drugiej połowie tego roku debiut na warszawskiej GPW - poinformował w środę William Carey, prezes CEDC.

"Prospekt emisyjny chcielibyśmy złożyć do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w pierwszej połowie roku" - powiedział Carey.

"Celem naszego wejścia na warszawski parkiet jest zwiększenie bazy inwestorów o fundusze lokalne i inwestorów indywidualnych" - dodał.

Szef CEDC poinformuje, że szczegóły oferty spółka opublikuje w ciągu 3-4 miesięcy.

"Na razie nie mogę powiedzieć, czy będą to akcje nowej emisji" - dodał.

Carey powiedział, że po debiucie w Warszawie spółka nadal będzie notowana na rynku amerykańskim.

CEDC złożył wcześniej ofertę na zakup co najmniej 51 proc. akcji Polmosu Białystok, które ma objąć inwestor strategiczny.

"Przyglądamy się i innym firmom produkcyjnym i możliwości ich kupna, jak Polmos Józefów, Polmos Bielsko Biała i firmom prywatnym" - powiedział Carey.

Prezes dodał, że debiut na GPW nie jest powiązany z możliwością przejęcia Polmosu Białystok.

Szef CEDC poinformował, że w tym roku CEDC zamierza zainwestować w rozwój sieci dystrybucji, między innymi przez przejęcia, 5-8 mln USD, co mogłoby się przełożyć na wzrost wartości sprzedaży o 80-100 mln USD.

CEDC specjalizuje się w dystrybucji i imporcie wyrobów alkoholowych w Polsce, a jej obroty w 2004 roku wyniosły około 575 mln USD, a wstępnie szacowany zysk netto 21,9 mln USD. Firma zatrudnia w Polsce ponad 2.000 pracowników, a wielkość jej dotychczasowych inwestycji w Polsce to 190 mln zł.

Firma planuje, że w tym roku przychody ze sprzedaży wzrosną do 660-680 mln USD. W prognozie nie uwzględniono ewentualnego przejęcia Polmosu Białystok.

CEDC od 1998 roku jest notowana na Nasdaq. 75 proc. akcji spółki należy do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, głównie instytucji finansowych. Działalność operacyjna CEDC jest zlokalizowana wyłącznie w Polsce. Grupę CEDC tworzy 15 spółek operacyjnych, z których jedynie macierzysta spółka CEDC jest zarejestrowana w USA, zaś pozostałe - w Polsce.

CEDC dostarcza około 900 marek wyrobów alkoholowych do ponad 37.000 odbiorców w Polsce. W ofercie handlowej CEDC znajdują się polskie wódki oraz takie marki, jak np.: Johnnie Walker, Stock Brandy, Jose Cuervo Tequila, Sutter Home, Torres, wina Mondavi i Concha y Toro, Corona, Beck’s, Foster’s, Grolsch, Budweiser Budvar oraz piwa Guiness.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)