Grupa Żywiec sprzedała w 2004 roku ponad 10 mln hektolitrów piwa, czyli o ok. 10% więcej niż w 2003 roku, gdy sprzedała 9,1 mln hektolitrów, podała spółka w środowym komunikacie.
„Osiągnięty przez Grupę Żywiec wynik szczególnie zasługuje na uwagę i podkreślenie, jeżeli porówna się go z niezbyt optymistycznymi prognozami dotyczącymi całej branży piwowarskiej, która według szacunków w 2004 roku nie uzyska wzrostu przekraczającego 2 proc” – czytamy w komunikacie.
Po trzech kwartałach wszystkie polskie browary sprzedały łącznie 21,4 mln hektolitrów piwa, z czego Grupa Żywiec wyprodukowała ok. 37%.
W skład Grupy Żywiec wchodzą browary w Elblągu, Warce, Leżajsku, Żywcu i Cieszynie, a od momentu integracji z Brau Union Polska, także browar w Bydgoszczy.
Grupa produkuje kilkanaście marek piwa, z których do najważniejszych należą marki ogólnokrajowe: Żywiec, Warka Jasne Pełne, Strong, Tatra oraz regionalne: Specjal, Kujawiak, Królewskie i Leżajsk