- poinformował w środę prezes spółki, Bogumił Adamek.
"Korporacja jest jedną z niewielu spółek, która od początku obecności na giełdzie płaci dywidendę. Zarząd spółki zamierza nadal utrzymywać aktywną politykę wypłaty dywidendy" - powiedział dziennikarzom prezes.
Efekt koncentruje się na działalności handlowej (hurtowej i detalicznej) oraz zarządzaniu dwoma placami targowymi w Krakowie: Rybitwami i Targiem Saskim. W celu dywersyfikacji działalności spółka uruchomiła w Krakowie hotel pod szyldem Express by Holiday Inn.
Efekt liczy, że przychody z tej działalności będą stanowiły około 35 proc. przychodów całej grupy.
"To będzie bardzo duży udział w przychodach skonsolidowanych grupy Efekt SA" - powiedział w środę prezes Adamek.
W 2002 roku Efekt miał 1,2 mln zł zysku netto oraz 36 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Nowy hotel, którego właścicielem i operatorem jest spółka Efekt Hotele, w całości należąca do Efekt SA, kosztował około 10 mln dolarów. Obiekt, dysponujący 182 pokojami 2-osobowymi działa w międzynarodowej sieci hoteli ekonomicznych Express by Holiday Inn.
Prezes Efekt Hotele, Edward Pietras poinformował, że inwestycja została sfinansowana w 37 proc. ze środków własnych spółki. Pozostała kwota pochodziła z kredytów bankowych.
"Zgodnie z biznesplanem zwrot inwestycji powinien nastąpić w ciągu 7 lat" - zapowiedział.
Hotel jest nastawiony jest na obsługę dużych grup turystycznych. Jego przedstawiciele podpisali już umowy o współpracy z zagranicznymi organizatorami wycieczek.
Prezes Adamek zapowiedział, że działalność usługowa i handlowa spółki będzie nadal rozwijana. Spółka zamierza wydać w tym roku 2 mln zł na inwestycje na placu targowym Rybitwy m.in. budowę wiat dachowych.