- poinformował w poniedziałek na konferencji prasowej Artur Kawa, prezes spółki.
Prezes dodał, że Eldorado zamierza też zwiększyć zysk netto i otworzyć w tym roku co najmniej 10 kolejnych supermarketów Stokrotka. Obecnie firma ma 30 takich supermarketów.
Planowane jest zwiększenie liczby Stokrotek w 2005 roku do 80 a w 2010 do 155.
Liczba franchisingowych sklepów spożywczych Groszek ma się zwiększyć odpowiednio do 470 i 870, z blisko 300 obecnie.
Spółka chce objąć swoim zasięgiem całą Polskę. W tej chwili jest obecna głównie na wschodzie i południu Polski.
Eldorado prowadzi rozmowy z kilkoma firmami na temat ewentualnej fuzji. Spółka zainteresowania jest prywatnymi polskimi przedsiębiorstwami.
"Rozmawiamy z kandydatami do fuzji i przejęć cały czas. Jeżeli będą rozsądne propozycje, jesteśmy gotowi do sfinalizowania takiej transakcji" - powiedział prezes.
"Chcemy mieć dobre warunki fuzji" - dodał.
Prezes poinformował, że zarząd pozytywnie zaopiniował możliwość wypłaty dywidendy w wysokości 15 proc. zeszłorocznego zysku netto.
Grupa zanotowała w 2003 roku zysk netto na poziomie 12 mln zł.
Zeszłoroczne nakłady inwestycyjne wyniosły 33,9 mln zł i były o 46 proc. wyższe od nakładów w 2002 roku. Kawa zapowiedział, że w bieżącym roku będzie to kwota "znacząco większa".
Prezes zapowiedział też rozwój terytorialny sprzedaży hurtowej i rozszerzenie asortymentu hurtowego o kosmetyki i chemię gospodarczą.
Eldorado poprzez swoje spółki zależne prowadzi działalność w kilku segmentach. Posiada sieć magazynów i centra logistyczne (Eldorado SA), prowadzi działalność detaliczną (Stokrotka Sp z o.o. i Groszek Sp. z o.o), informatyczną (Infinite Sp. z o.o.) i developerską (Elpro Sp. z o.o.).