Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Gemius i IGE: Udział polskich internautów kupujących online wzrósł do 54% w br.

0
Podziel się:
Gemius i IGE: Udział polskich internautów kupujących online wzrósł do 54% w br.

Udział kupujących online wśród polskich internautów wzrósł r/r do 54% wobec 50% w 2016 r, wynika z raportu "E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska" przygotowanego przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

"Najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do e-zakupów jest ich całodobowa dostępność (82% wskazań). Zakupy online są postrzegane jako nieskomplikowane (41%) i wygodne (44%), ale także tańsze (33%) i zajmujące mniej czasu (39%) niż te w sklepach tradycyjnych. Pozytywną zmianę obserwuje się w przypadku najsłabszego elementu e-zakupów w oczach respondentów - postrzegania zakupów online jako bezpiecznych. Podczas gdy w 2016 roku 43% ankietowanych uważało zakupy w sieci za ryzykowne, w 2017 opinię tę podzielało już tylko 38% osób" - czytamy w komunikacie.

"Wszystko dzieje się zgodnie z planem i przewidywaniami - liczba kupujących w internecie rośnie, tak jak wartość całego rynku. Zresztą dotyczy to nie tylko Polski, ale też innych krajów z naszego regionu. Dziś wartość rynku e-commerce w Polsce według różnych źródeł szacowana jest na 36-40 mld zł i nikt nie ma wątpliwości, że będzie rosnąć. Czynników tego wzrostu jest sporo, ale wystarczy wymienić kilka. Po pierwsze, z każdym rokiem przybywa klientów, dla których zakupy online są zupełnie naturalne - to ci najmłodsi. Przybywa również tych, którzy przez lata przekonali się, że zakupy w sieci są bezpieczne - to z kolei ci starsi. Po drugie, zakupy stają się coraz wygodniejsze i dostępniejsze - wielu sprzedawców zrozumiało, że bez mobile nie mają przyszłości, tak jak bez oferowania szybkiej dostawy i przyjaznej dla klientów polityki zwrotu towaru. Nie bez znaczenia jest również to, że sprzedawcy są coraz bardziej świadomi tego, jak skutecznie korzystać z danych oraz narzędzi zwiększających sprzedaż. Warto
również zauważyć, że handel w sieci to nie tylko oferta dla klientów indywidualnych, ale również coraz istotniejsza rola handlu b2b" - powiedział ekspert Gemiusa Marek Molicki, cytowany w materiale.

Kupujący online są bardzo dobrze zorientowani w ofercie produktowej dostępnej w internecie, a ich świadomość marek serwisów i stron internetowych e-commerce jest bardzo wysoka - jedynie 17% respondentów nie jest w stanie wymienić żadnej nazwy związanej z e-handlem. Najczęściej kupowane produkty to: odzież, dodatki, akcesoria oraz książki, płyty, filmy. Aż 70% badanych kupiło już te produkty w sieci. Ponad połowa e-konsumentów (53%) korzystała z oferty krajowych e-sklepów, podano również.

W badaniu zaobserwowano także efekt ROPO (research online, purchase offline) w kategoriach produktów trwałych i elektronicznych, takich jak sprzęt RTV AGD, samochody, materiały budowlane lub telefony i akcesoria telefoniczne. Zwraca także uwagę silny efekt ROPO w przypadku produktów farmaceutycznych, które często są sprawdzane w sieci, a kupowane w tradycyjny sposób (48% kupujących deklaruje takie zachowanie w przypadku tej kategorii), czytamy dalej.

Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1 500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)