Grupa Empik Media & Fasion (EM&F) rozważa obecnie ekspansję w Rumunii. Decyzja o rozwoju międzynarodowym w tym kierunku ma zapaść pod koniec 2007 roku - powiedział na konferencji prasowej prezes EM&F Maciej Dyjas (na zdjęciu).
"Zdecydowaliśmy się przyjrzeć Rumunii. Analizujemy wprowadzenie na ten rynek marki Smyk oraz marek franszyzowych. Decyzje w tej sprawie zapadną do końca 2007 roku" - powiedział Dyjas.
Dodał, że ewentualną ekspansję na rynku rumuńskim i w Rosji oraz plany rozwoju na Ukrainie i w Polsce, Grupa EM&F może sfinansować ze środków własnych i długu. Rocznie grupa chce przeznaczać na inwestycje ponad 100 mln zł.
Do końca roku EM&F zdecyduje o wprowadzeniu na rynek rosyjski marki Smyk oraz szkół językowych LSP.
Dyjas ma nadzieję, że w tym roku Grupa EM&F zamknie transakcję nabycia udziałów w spółce Matarex, która ma 58 sklepów z odzieżą zlokalizowanych w Rosji, Kazachstanie oraz na Ukrainie.
W połowie lipca Grupa EM&F zawarła warunkową umowę nabycia 43,3 proc. udziałów w Matareksie dających 51 proc., głosów na WZA. Przychody ze sprzedaży tej spółki wyniosły w 2006 roku 28,4 mln euro, w 2007 roku prognozowane jest ich podwojenie.