Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Grupa Żywiec chce zwiększyć sprzedaż piwa

0
Podziel się:

Grupa Żywiec SA podtrzymała zapowiedź osiągnięcia w tym roku wzrostu sprzedaży piwa o 3-5 proc., pomimo trudnej sytuacji całej branży w pierwszym kwartale

- poinformował w czwartek dziennikarzy prezes spółki Nico Nusmeier.

"Podtrzymujemy nasz plan wzrostu sprzedaży piwa o 3-5 proc. w 2003 roku" - powiedział Nusmeier.

Prezes Żywca nie chciał podać wielkości sprzedaży grupy w pierwszym kwartale 2003 roku, ale dodał, że grupa utrzymała swój udział w rynku.

"Biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku jesteśmy raczej zadowoleni, jeśli chodzi o wolumen naszej sprzedaży w pierwszym kwartale" - powiedział.

W ubiegłym roku Grupa Żywiec sprzedała 8,4 mln hektolitrów piwa, czyli o ok. 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej pozycję lidera na polskim rynku z 32-proc. udziałem.

Według danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce, w pierwszych trzech miesiącach tego roku branża sprzedała 4,775 mln hektolitrów piwa, co oznacza spadek o 3 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2002 roku.

Dzięki zwiększeniu sprzedaży oraz dalszej redukcji kosztów Grupa Żywiec SA, która po kilku latach strat osiągnęła w 2002 roku blisko 80 mln zł zysku netto, liczy na dalszą poprawę wyników w 2003 roku.

Głównymi akcjonariuszami Grupy Żywiec są Heineken International B.V. (około 61 proc. akcji) oraz Harbin B.V. (31 proc.).

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)