Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Hoop przedłużył termin kupna 50 proc. Megapaku

0
Podziel się:

Hoop SA przedłużył termin wyłączności w negocjacjach dotyczących kupna 50 proc. udziałów w rosyjskim Megapaku do 14 listopada. Wcześniej firma planowała zakończyć transakcję do końca października.

Hoop SA przedłużył termin wyłączności w negocjacjach dotyczących kupna 50 proc. udziałów w rosyjskim Megapaku do 14 listopada - poinformowała spółka w poniedziałek. Wcześniej firma planowała zakończyć transakcję do końca października.

"Hoop SA przedłużył termin realizacji transakcji zakupu 50 proc. udziałów w rosyjskiej spółce Megapak. W tym celu spółka podpisała aneks do listu intencyjnego, który przedłuża okres wyłączności Hoop SA w negocjacjach do 14 listopada br." - napisano w komunikacie.

Wartość transakcji została już ustalona wcześniej i nie zmieniła się - wynosi 15 mln USD.

Hoop musi zapoznać się z wynikami audytu Megapaku przeprowadzonego przez PriceWaterhouseCoopers (PWC), co może spowodować zmianę pozostałych warunków transakcji.

"Pozostałe warunki przyszłej transakcji mogą jeszcze jednak ulec zmianie i będą szczegółowo omawiane po zapoznaniu się z treścią raportu PWC. Sprawa raportu przygotowanego przez PWC będzie przedmiotem najbliższego posiedzenia rady nadzorczej Hoop SA, które zaplanowane jest na najbliższe tygodnie" - podała spółka.

Według komunikatu Hoopa, prezes Megapaku Jarosław Drozd potwierdził gotowość do realizacji transakcji uznając raport przygotowany przez PWC za pozytywny i podkreślił, iż przesunięcie czasowe transakcji wynika jedynie z przedłużającego się procesu audytu.

Na kupno udziałów w Megapaku Hoop przeznaczy środki pozyskane z przeprowadzonej ostatnio oferty publicznej akcji serii E i D.

Hoop sprzedał 3 mln akcji serii E polskim i zagranicznym inwestorom instytucjonalnym, gdy pierwotnie planował sprzedaż do 5 mln akcji, oraz 166.325 akcji serii D należących do dotychczasowych akcjonariuszy. Akcje serii D zostały przydzielone inwestorom indywidualnym.

Wartość przeprowadzonej subskrypcji wyniosła 63 mln zł. Plany spółki były jednak znacznie szersze.

Środki z emisji Hoop planował przeznaczyć na zakup udziałów w moskiewskim Megapaku produkującym napoje bezalkoholowe i alkoholowe na zlecenie takich koncernów, jak PepsiCo i Cors (60-80 mln zł), na wzmocnienie dystrybucji i marketingu (5-10 mln zł) oraz na akwizycję firm produkujących wodę mineralną lub soki owocowe (60 mln zł).

W związku z niższymi od oczekiwanych wpływami z emisji spółka zdecydowała, że skoncentruje się na kupnie udziałów w Megapaku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)