- poinformował PAP w środę prezes spółki Hubert Stępniewicz.
"Chcemy zaoferować inwestorom do 1,5 mln sztuk nowych akcji i pozyskać z rynku 20 mln zł. Oczekujemy, że po emisji nowi akcjonariusze będą posiadali jedną trzecią kapitału Hygieniki" - powiedział Stępniewicz.
Dodał, że obecnie akcje Hygieniki należą do pięciu osób zaangażowanych bezpośrednio w prowadzenie firmy.
Prezes informował wcześniej, że środki z nowej emisji akcji Hygienika zamierza przeznaczyć przede wszystkim na zakup nowych linii do produkcji artykułów higieny kobiecej oraz modernizację obecnych linii do produkcji pieluszek.
W przyszłości spółka chce rozszerzyć ofertę o nowe produkty z segmentu artykułów higienicznych.
Hygienika produkuje pieluchy dla dzieci oraz artykuły higieniczne dla kobiet - podpaski i wkładki higieniczne.
Dotychczas produkcja podpasek higienicznych odbywała się w ramach outsourcingu, jednak w najbliższym czasie spółka przeprowadzi inwestycję, która umożliwi rozpoczęcie produkcji w przedsiębiorstwie.
Hygienika dostarcza produkty zarówno pod własnymi markami (Bambino, Linéll), jak i pod markami prywatnymi największych sieci handlowych w Polsce (Jeronimo Martins, SCA Intermarche, Geant/Leader Price, Auchan, Kaufland).
W 2003 przychody ze sprzedaży wyniosły 55,16 mln zł, podczas gdy w roku 2000 było to 13,57 mln zł.
Stępniewicz nie chciał podać prognozy wyników finansowych spółki w 2004 roku.
"Nasze prognozy zaprezentujemy po decyzji dopuszczeniowej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd" - powiedział.
Pod koniec marca Hygienika złożyła w KPWiG prospekt emisyjny.