Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Hygienika chce uzyskać z emisji nowych akcji 20 mln zł

0
Podziel się:

Producent artykułów higienicznych Hygienika SA, która zamierza zadebiutować na giełdzie w drugim kwartale 2004 roku, planuje pozyskanie z nowej emisji akcji 20 mln zł

- poinformował PAP w środę prezes spółki Hubert Stępniewicz.

"Chcemy zaoferować inwestorom do 1,5 mln sztuk nowych akcji i pozyskać z rynku 20 mln zł. Oczekujemy, że po emisji nowi akcjonariusze będą posiadali jedną trzecią kapitału Hygieniki" - powiedział Stępniewicz.

Dodał, że obecnie akcje Hygieniki należą do pięciu osób zaangażowanych bezpośrednio w prowadzenie firmy.

Prezes informował wcześniej, że środki z nowej emisji akcji Hygienika zamierza przeznaczyć przede wszystkim na zakup nowych linii do produkcji artykułów higieny kobiecej oraz modernizację obecnych linii do produkcji pieluszek.

W przyszłości spółka chce rozszerzyć ofertę o nowe produkty z segmentu artykułów higienicznych.

Hygienika produkuje pieluchy dla dzieci oraz artykuły higieniczne dla kobiet - podpaski i wkładki higieniczne.

Dotychczas produkcja podpasek higienicznych odbywała się w ramach outsourcingu, jednak w najbliższym czasie spółka przeprowadzi inwestycję, która umożliwi rozpoczęcie produkcji w przedsiębiorstwie.

Hygienika dostarcza produkty zarówno pod własnymi markami (Bambino, Linéll), jak i pod markami prywatnymi największych sieci handlowych w Polsce (Jeronimo Martins, SCA Intermarche, Geant/Leader Price, Auchan, Kaufland).

W 2003 przychody ze sprzedaży wyniosły 55,16 mln zł, podczas gdy w roku 2000 było to 13,57 mln zł.

Stępniewicz nie chciał podać prognozy wyników finansowych spółki w 2004 roku.

"Nasze prognozy zaprezentujemy po decyzji dopuszczeniowej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd" - powiedział.

Pod koniec marca Hygienika złożyła w KPWiG prospekt emisyjny.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)