Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Hygienika liczy na zdecydowany wzrost sprzedaży od III kwartału

0
Podziel się:

Przygotowujący się do oferty publicznej producent artykułów higienicznych Hygienika SA, spodziewa się zdecydowanego wzrostu przychodów ze sprzedaży począwszy od trzeciego kwartału 2004 roku

- poinformowała spółka w piątek.

"Zdecydowany przyrost wyników nastąpi w III i IV kwartale dzięki rozwojowi sprzedaży podpasek higienicznych typu ultra, pochodzących z uruchomionej w II kw. linii do produkcji tego asortymentu oraz ostatecznej odbudowie sprzedaży pieluszek dziecięcych z wyższych segmentów jakościowych" - napisała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.

W pierwszym kwartale 2004 roku przychody Hygieniki spadły do 12 mln zł z 16,1 mln zł w tym samym okresie zeszłego roku. Po trzech miesiącach 2004 roku spółka ma stratę netto w wysokości 0,2 mln zł, podczas gdy przed rokiem notowała minimalny zysk 0,1 mln zł.

Spadek sprzedaży w pierwszym kwartale Hygienika tłumaczy ograniczeniem niskomarżowej sprzedaży swoich produktów do sieci sklepów Jeronimo Martins.

Hygienika planuje, że w latach 2004-2005 osiągnie, odpowiednio, 3,1 mln zł i 8,2 mln zł zysku netto oraz 64,4 mln zł i 92,5 mln zł przychodów. Po publikacji wyników za pierwszy kwartał Hygienika podtrzymała prognozy wyników na 2004 rok.

Z publicznej emisji od 1 do 1,5 mln akcji serii B Hygienika chce pozyskać do 20 mln zł. Od 12 do 18 maja potrwa budowa księgi popytu, a zapisy na akcje potrwają od 19 do 20 maja.

Środki z emisji spółka chce przeznaczyć na zakup linii do produkcji podpasek oraz wkładek higienicznych za 8,5 mln zł oraz na modernizację obecnego parku maszynowego, co ma kosztować 2,5 mln zł.

Obecnie blisko 80 proc. akcji Hygieniki należy do Bogdana Krycy, 15 proc. akcji jest w rękach zarządu, a ponad 5 proc. ma Jacek Zalewski.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)