.
"Z emisji chcemy uzyskać nie mniej niż 30 mln zł - powiedział w czwartek dziennikarzom prezes spółki Zbigniew Drzymała.
W styczniu akcjonariusze Inter Groclin zdecydowali o emisji od 500 tys. do 1,150 mln akcji serii E z wyłączeniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy.
Środki z emisji zostaną przeznaczone na sfinansowanie nowej fabryki spółki w Użgorodzie na Ukrainie.
Prezes powiedział również, że w III kwartale spółka prawdopodobnie podwyższy prognozy wyników.
Groclin zapowiedział w czwartek, że w 2003 roku zysk netto grupy wzrośnie do 31-32 mln zł, z 28,3 mln zł, a przychody ze sprzedaży grupy wzrosną o 9,6 proc., do 470 mln zł, z 429 mln zł w 2002 roku.
"To prognoza konserwatywna i nie wykluczam, że w ciągu roku możemy przedstawić dalszą poprawę prognozy na 2003 rok" - dodał wiceprezes zarządu Wojciech Witkowski.
"Pierwszy kwartał tego roku będzie zdecydowanie lepszy od poprzedniego i od pierwszego kwartału 2002 roku" - powiedział przewodniczący rady nadzorczej spółki Waldemar Frąckowiak.
Prognoza Inter Groclinu na 2003 roku opiera się m.in. na spodziewanych kontraktach, które firma może podpisać w najbliższym czasie. Spółka szacuje, że może zawrzeć kontrakty o łącznej wartości 60 mln zł.
Prezes dodał, że 10 mln zł z całości zaplanowanych przychodów wypracuje już zakład ukraiński.
"Zakładam, że rozruch technologiczny będzie we wrześniu" - powiedział.
Prezes nie wykluczył, że do czasu zakończenia inwestycji na wschodzie spółka może wstrzymać się z wypłatą dywidendy. Uruchomienie całej fabryki planowane jest na rok 2005.
Zarząd zadeklarował w czwartek, że zarekomenduje akcjonariuszom przeznaczenie części wypracowanego zysku netto za 2003 rok na dalsze zasilenie funduszu dywidendowego utworzonego w końcu 2002 roku.
W IV kwartale 2003 roku w rozpocznie się produkcja w ukraińskiej fabryce, początkowo wykorzystywanych będzie 1/4 mocy produkcyjnych zakładu. Obecnie moce produkcyjne Inter Groclin Auto SA są wykorzystane w około 90 proc. Spółka zatrudnia ponad 3.000 osób.
Łączne nakłady inwestycyjne Inter Groclinu w latach 1997-2002 wyniosły ponad 110 mln zł i były finansowane z zysków.
Poszycia foteli samochodowych to prawie 97 proc. produkcji spółki. Obecnie firma specjalizuje się w produkcji poszyć do samochodów luksusowych. Fabryka na Ukrainie rozszerzy ofertę o poszycia do samochodów niższej klasy.