Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jelfa chce zwiększyć udział w rynku

0
Podziel się:

Przyjęta przez zarząd Jelfy strategia rozwoju spółki na lata 2003-2008 zakłada wzrost jej udziału w rynku farmaceutyków do 2,7 proc. w 2008 roku z 1,52 proc. w 2002 roku. Mają jej w tym pomóc inwestycje w wysokości około 100 mln zł w latach 2004-2008

- podała Jelfa w czwartek w komunikacie.

Strategia została przygotowana we współpracy z amerykańską firmą doradczą Plexus Ventures LLC.

"Oczekiwanym efektem jest osiągnięcie w roku 2008 zamiaru strategicznego w postaci udziału w sprzedaży na rynku krajowym w ujęciu wartościowym na poziomie 2,7 proc. oraz 10. pozycji wśród funkcjonujących firm farmaceutycznych" - podała Jelfa.

Na koniec 2002 roku Jelfa zajmowała 23. pozycję na rynku.

"Zrealizowanie celów strategicznych wiąże się z wydatnym zwiększeniem przychodów ze sprzedaży, poprawą rentowności aktualnego portfela produktów, wprowadzeniem nowych produktów, racjonalizacją kosztów oraz aktywizacją działań marketingowo - sprzedażowych" - poinformowała spółka.

W latach 2004-2008 Jelfa zamierza przeznaczyć na zakup technologii, dokumentacji, know-how oraz licencji na nowe produkty łączne nakłady inwestycyjne sięgające około 100 mln zł.

Zarząd spółki zdecydował, że rozwój spółki będzie się koncentrował w sześciu obszarach terapeutycznych: układ sercowo-naczyniowy, metabolizm, choroby ośrodkowego układu nerwowego, opieka zdrowotna kobiet, leki przeciwwrzodowe oraz reumatologia i dermatologia.

W wyniku zaplanowanych działań w 2008 roku spółka planuje zwiększyć całkowitą sprzedaż do 621 mln zł z 247 mln zł w 2002 roku.

Na rynku krajowym Jelfa chce w 2008 roku osiągnąć sprzedaż w wysokości 435 mln zł wobec 198 mln zł w 2002 roku. W tym czasie planuje też wzrost eksportu do 186 mln zł z 49 mln zł.

W 2008 roku spółka chce osiągnąć 20-proc. marżę na zysku operacyjnym wobec 13,6-proc. w 2002 roku. Ma ponadto zamiar zwiększyć marżę na zysku netto do 15 proc. z 10,6 proc.

Jelfa podała, że już w drugiej połowie 2003 roku uruchomiono mechanizmy rozpoczynające proces realizacji celów strategicznych.

Na koniec 2003 roku spółka zwiększy zatrudnienie w strukturach handlowych do 150 osób, a w połowie 2004 roku do 200 osób, podczas gdy na koniec 2002 roku zatrudniała w nich 80 osób.

Po trzech kwartałach 2003 roku sprzedaż Jelfy spadła do 167,7 mln zł z 178,9 mln zł rok wcześniej. W tym czasie spadł także zysk operacyjny spółki do 19,2 mln zł z 29,6 mln zł oraz zysk netto do 12,9 mln zł z 26,7 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)