Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP chce mieć nową markę

0
Podziel się:

Spółka LPP chce poszerzyć swój portfel marek o nowy brand. Jest zainteresowana zarówno spółkami zagranicznymi, jak i polskimi, z przynajmniej 100 mln zł obrotów.

LPP chce mieć nową markę

*Spółka LPP chce poszerzyć swój portfel marek o nowy brand. Jest zainteresowana zarówno spółkami zagranicznymi, jak i polskimi, z przynajmniej 100 mln zł obrotów. *

Według wiceprezesa spółki Dariusza Pachla przychody LPP mogą w tym roku wzrosnąć o ok. 30 proc. Z kolei nowa marka ma być rozwijana na rynkach zagranicznych, na których obecna jest spółka.

- _ Prowadzimy rozmowy, jest wiele ciekawych marek na tych rynkach, choć polskie spółki też bierzemy pod uwagę. Jest szansa, że to przejęcie uda się sfinalizować w tym roku _ - powiedział Pachla.

Wiceprezes poinformował, że nowa marka powinna być rozpoznawalną
marką masową o znacznym wolumenie obrotów.

- _ Nie interesują nas marki z nierozwiniętą sprzedażą i obrotach na poziomie na przykład 30 mln zł. Nowa marka powinna mieć przynajmniej 100 mln zł obrotów _ - powiedział Pachla.

LPP spodziewa się, że przychody spółki w 2008 roku wzrosną o około 30 proc.- _ Liczymy na 30-34 proc. wzrost sieci. Chcemy też poprawić efektywność o 10 proc. _ - powiedział Pachla.

Na koniec 2007 roku sieć LPP liczyła 181 salonów pod marką Reserved (z czego 109 w Polsce) oraz 128 sklepów Cropp (98 w Polsce).

W 2008 roku spółka chce zwiększyć o 32 tys. m kw powierzchnię handlową i mieć na koniec roku 386 sklepów, z czego 219 salonów Reserved i 167 salonów Cropp. Inwestycje CAPEX w jeden metr kwadratowy sięgają 2.500 zł, a do tego dochodzi zatowarowanie, którego koszt sięga 500-800 zł/ m kw.

Wiceprezes powiedział, że w tym roku największy rozwój sieci będzie dotyczyć Rosji i Ukrainy (66 proc. wzrost powierzchni sklepów), Polski i Rumunii.

Do końca 2008 roku LPP chce mieć 10 sklepów w Rumunii, gdzie we wrześniu 2007 zarejestrował spółkę zależną. Dotychczas, poza Polską, LPP posiadała sklepy w Czechach, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie, w Rosji i w Estonii.

Spółka zapowiadała wcześniej, że chce budować salony głównie w Europie Wschodniej, ponieważ tam widzi największy potencjał wzrostu.

W środę spółka podała wyniki finansowe za IV kw. 2007 roku. Zysk netto LPP wzrósł w IV kw. 2007 roku o 17,7 proc. rdr, do 51,8 mln zł. Analitycy ankietowani przez PAP spodziewali się, że w czwartym kwartale LPP pokaże 57,8 mln zł zysku netto.

Bliski spodziewanego okazał się zysk operacyjny grupy LPP. Wyniósł on w czwartym kwartale 72 mln zł. Było to o niecałe 5 proc. mniej niż zakładały prognozy rynku na poziomie 75,7 mln zł.

Przychody LPP w IV kw. wyniosły 386,8 mln zł i były o 1,3 proc. wyższe od oczekiwanych przez rynek. Analitycy spodziewali się 382 mln zł przychodów.

Po czterech kwartałach 2007 LPP miał 1,27 mld zł przychodów ze sprzedaży, 176 mln zł EBIT i 134,6 mln zł zysku netto. W 2006 roku przychody wyniosły 815 mln zł, EBIT 49 mln zł, a zysk netto 39,3 mln zł.

- _ Na poprawę wyników wpływ miała z jednej strony poprawa kolekcji, z drugiej niespotykany wzrost rynku _ - powiedział Pachla.

W 2007 roku rynek wzrósł o ok. 30 proc.

Analitycy spodziewają się, że w 2008 roku LPP osiągnie 187 mln zł zysku netto i 241 mln zł EBIT przy przychodach w wysokości 1,61 mld zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)