- poinformował w czwartek na konferencji wiceprezes firmy Dariusz Pachla.
"Zdecydowaliśmy o uruchomieniu nowej sieci sklepów pod marką Cropp, oferującej odzież dla młodzieży w wieku 14-20 lat. W marcu przyszłego roku powstanie pierwszych kilkanaście sklepów. Do końca roku liczba ta zwiększy się do 30-40. W 2004 roku wydamy na ten cel kilkanaście milionów złotych" - powiedział Pachla.
Dodał, że koszt uruchomienia jednego sklepu wynosi około 400 tys. zł. Nowe placówki będą powstawać, podobnie jak salony Reserved, w centrach handlowych, będą jednak zajmowały mniejszą powierzchnię.
Pieniądze na inwestycje w nową sieć będą pochodzić ze środków własnych firmy oraz z kredytów bankowych.
Wiceprezes spodziewa się, że nowe sklepy zaczną na siebie zarabiać po około 1,5 roku.
"Znaczącego udziału projektu w wynikach spółki można spodziewać się za 2-3 lata" - powiedział.
Dodał, że firma rozważa stworzenie w przyszłości nowych sieci sklepów.
Pachla poinformował, że pod koniec przyszłego roku, bądź na początku 2005 r., LPP może uruchomić swoje salony sprzedaży w Berlinie.
"Obserwujemy to, co dzieje się w Niemczech. Mamy w Berlinie wytypowanych siedem lokalizacji, które mogłyby okazać się dla nas interesujące" - powiedział.
LPP obecnie sprzedaje pod marką Reserved w Czechach, Rosji, Estonii, na Litwie, Łotwie, Węgrzech i na Ukrainie.
Pachla poinformował, że LPP nie planuje wypłaty dywidendy z tegorocznego zysku, jednak w dłuższej perspektywie nie wyklucza podzielenia się zyskiem z akcjonariuszami.
Jednocześnie podtrzymał prognozę tegorocznych wyników firmy, zakładającą osiągnięcie 31 mln zł zysku netto i 390 mln zł przychodów.
"Plany zostaną zrealizowane" - powiedział Pachla.
Po pierwszym półroczu tego roku zysk netto spółki wyniósł 15,8 mln zł wobec 8,4 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku, natomiast przychody 165,3 mln zł wobec 111,5 mln zł rok wcześniej.
W 2002 roku zysk netto LPP wyniósł 18,56 mln zł, przy przychodach 261,6 mln zł.
Wiceprezes poinfromował, że w bieżącym roku wydatki firmy na marketing i reklamę wyniosą 12 mln zł.
Pachla powiedział, że LPP nie planuje kolejnej emisji.
Firma produkuje odzież głównie w Chinach, choć część produkcji odbywa się również w Europie (w Portugalii, Grecji, Turcji i w Polsce). Produkcja dla sieci Reserved w Polsce wynosi około 15-20 proc.