Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LPP zainwestuje 150 mln zł w rozwój sieci

0
Podziel się:

Projektant i dystrybutor odzieży, firma LPP, zainwestuje do końca 2008 roku 150 mln zł w rozwój sieci salonów i budowę centrum logistycznego, informuje Dariusz Pachla, wiceprezes spółki.

LPP zainwestuje 150 mln zł w rozwój sieci

Projektant i dystrybutor odzieży, firma LPP, zainwestuje do końca 2008 roku 150 mln zł w rozwój sieci salonów i budowę centrum logistycznego, informuje Dariusz Pachla, wiceprezes spółki.

"Rozpoczęliśmy budowę centrum logistycznego na co wydamy ok. 70 mln zł. Na jesieni 2008 roku chcielibyśmy rozpocząć użytkowanie. Łącznie ok. 150 mln zł wydamy na budowę sieci i centrum logistycznego" - powiedział Pachla.

LPP, właściciel marki Reserved i Cropp Town, chce zwiększyć liczbę salonów na koniec 2008 roku do 370-380 z ok. 310 planowanych na koniec 2007 roku i 292 na koniec III kw. 2007 (w tym 183 salonów Reserved i 127 salonów Cropp Town).

Pachla powiedział też, że LPP chce mieć na koniec 2008 roku 178 tys. m kw. wobec planowanych 145,5 tys m kw. na koniec 2007 roku. Inwestycje CAPEX w jeden metr kwadratowy sięgają 2.500 zł, a do tego dochodzi zatowarowanie, którego koszt sięga 500-800 zł/ m kw.

Spółka podała dzisiaj wyniki finansowe za III kw. 2007 roku. Zysk netto LPP wzrósł w III kw. 2007 roku o 803 proc. rdr, do 32,5 mln zł. Analitycy ankietowani przez PAP spodziewali się 27,5 mln zł zysku netto. Przychody LPP były zgodne z oczekiwaniami i wyniosły w III kw. 2007 roku 324 mln zł, czyli o 59,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

_ Narastająco po trzech kwartałach 2007 roku przychody LPP wzrosły o 68,1 proc. do 887,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 82,8 mln zł wobec 4,6 mln zł straty rok wcześniej. _ "Rozszerzamy rynek w Polsce, a dane statystyczne wskazują, że Polacy kupują coraz więcej. Drugi czynnik jest taki, że poprawiamy znacząco nasze kolekcje" - skomentował wyniki Pachla.

Powiedział też, że trudno liczyć na podobną dynamikę sprzedaży w 2008 roku czy w kolejnych latach.

"Na bazie tych samych sklepów, które mamy dziś moglibyśmy zwiększyć sprzedaż w 2008 roku o kilka procent, ale nasza sieć wzrośnie o ponad 23 proc. Jest też jeszcze pytanie o ile wzrośnie rynek" - powiedział Pachla i dodał, że w ciągu trzech kwartałów 2007 roku wzrost rynku wyniósł ok. 30 proc.

Powiedział też, że LPP chce mierzyć się z największymi firmami z branży, jeśli chodzi o rentowność netto, a firmy te osiągają ten wskaźnik na poziomie 15-18 proc. "Patrzymy zawsze na wielkich i u nich jest ona na poziomie 15-18
proc. i nasz cel średnioterminowy jest taki, że chcemy mierzyć się z najlepszymi" - powiedział Pachla.

W III kw. 2007 roku LPP miał 10 proc. rentowności netto, a w okresie od stycznia do września tego roku wyniosła ona 9,3 proc.

Wiceprezes powiedział również, że LPP chce rozwijać obecność za granicą - do końca 2008 roku chce mieć 5-10 sklepów w Rumunii, gdzie we wrześniu zarejestrował spółkę zależną, a w Rosji liczba sklepów wzrośnie do ok. 60 z ponad 40 na koniec 2007 roku.

Obecnie w Rosji LPP posiada 19 sklepów marki Reserved i 15 sklepów marki Cropp. Dotychczas, poza Polską, LPP posiadała sklepy w Czechach, na Węgrzech, Ukrainie, Litwie, Łotwie, w Rosji i w Estonii.

Spółka zapowiadała wcześniej, że chce budować salony głównie w Europie Wschodniej, ponieważ tam widzi największy potencjał wzrostu. Pachla powiedział też, że na razie spółka nie ma planów wyjścia z działalnością na Europę Zachodnią.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)