"Naszym celem strategicznym na lata 2004-06 jest podwojenie wartości aktywów na akcję, do 6 zł" - powiedział prezes MCI Tomasz Czechowicz podczas środowej konferencji prasowej.
"Duża szansa na wzrost wartości tkwi w małych spółkach, których obecny udział w portfelu jest minimalny" - dodał.
Szacunkowa wartość aktywów MCI wzrosła do prawie 100 mln zł na koniec pierwszego półrocza 2004 roku z niecałych 60 mln zł w roku 2003. Większość wzrostu wartości aktywów pochodziła z podniesienia wyceny spółek portfelowych CSS oraz TravelPlanet.
Według prezesa MCI spółka planuje ekspansję zagraniczną.
"Do końca 2005 roku chcemy zainwestować w Czechach w trzy nowe przedsięwzięcia. Sądzimy, że posiadamy przewagę konkurencyjną, która zapewni nam sukces na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej" - powiedział Czechowicz.
MCI powoła w tym roku spółkę córkę w Czechach, która przygotowuje przyszłe inwestycje MCI.
Zdaniem Czechowicza spośród spółek z portfela MCI wysoką dojrzałością, pozwalającą na wycofanie się z inwestycji charakteryzują się TravelPlanet oraz CCS.
W przypadku obu spółek planowane jest publiczna oferta ich walorów lub znalezienie inwestora strategicznego.
TravelPlanet finansuje się obecnie samodzielnie, ale planuje ekspansję na obszary komplementarne w stosunku do jej działalności podstawowej jak np. rezerwacja miejsc hotelowych czy wynajem samochodów. Środki na ten cel pozyskane zostaną z publicznej emisji akcji.
"Myślę, że publiczna emisja akcji TravelPlanet możliwa jest w okresie marzec-czerwiec 2005 roku" - powiedział Czechowicz.
"Planujemy wyjście z inwestycji w CCS w latach 2005-06 poprzez sprzedaż udziałów inwestorowi strategicznemu lub wejście spółki na GPW" - dodał.
CCS jest liderem na rynku integracji systemów dla sektora dystrybucji i handlu w Polsce.
Zdaniem prezesa MCI konieczne jest poszukiwania nowych inwestycji.
"Nasz portfel ma charakter dojrzały, musimy zwiększyć liczbę nowych spółek będących w początkowej fazie rozwoju" - poinformował Czechowicz.
MCI jest szczególnie zainteresowane inwestycjami w sektor telefonii bezprzewodowej.
"Jest to bardzo ciekawy rynek. O ile w segmencie informatyki i internetu polskie firmy kopiowały rozwiązania zachodnie, o tyle na rynku telefonii budują nową wartość i jest szansa budowy firmy globalnej, czego przykładem jest One-2-One" - powiedział Czechowicz.
Strategia inwestycyjna MCI zakłada długookresowe zaangażowanie w spółki sięgające od pięciu do siedmiu lat, połączone z dużym MCI zaangażowaniem w zarządzanie spółką.
MCI planuje emisję 5 tys. obligacji o wartości od 10 do 30 mln zł z przeznaczeniem na nowe inwestycje.
W chwili obecnej firma realizuje dwa nowe projekty inwestycyjne: udział w przejęciu portalu Wirtualna Polska oraz przejęcie i restrukturyzacja aktywów spółki JTT.
MCI jest liderem na rynku polskich funduszy venture capital. Wartość jego portfela wynosi szacunkowo prawie 100 mln zł, na co składa się 12 spółek.