Grupa MNI, świadcząca usługi telekomunikacyjne i medialne, prognozuje na koniec 2006 roku 140 mln zł przychodów i 35 mln zł EBITDA. Spółka zapowiada również dalsze przejęcia i fuzje.
MNI prowadzi swoją działalność w trzech podstawowych obszarach: usług medialnych, powszechnych usług telekomunikacyjnych oraz telefonicznego marketingu bezpośredniego.
Na 2006 rok MNI prognozuje, że usługi medialne zapewnią przychody w wysokości co najmniej 65 mln zł, usługi telekomunikacyjne świadczone przez pion telekomunikacyjny MNI oraz Pilicką Telefonię przychody na poziomie co najmniej 60 mln zł, a usługi marketingu bezpośredniego dadzą 15 mln zł przychodów.
Usługi medialne stanowią dla MNI SA źródło ponad 70 proc. przychodów. W 2005 roku spółka osiągnęła ponad 50 mln zł przychodu z ich sprzedaży.
Usługi te skierowane są m.in. do widzów TV, słuchaczy radia, czytelników czasopism i dzienników, uczestników programów lojalnościowych i akcji marketingowych i użytkowników internetu.
"W 2006 roku MNI zamierza osiągnąć co najmniej 60 mln zł ze sprzedaży stacjonarnych usług telekomunikacyjnych. Pion usług telekomunikacyjnych grupy MNI SA utrzymywać będzie stały wzrost przychodów w perspektywie kilku lat" - napisano w komunikacie MNI.
Plany spółki w części telekomunikacyjnej obejmują m.in. rozwijanie, w oparciu o istniejącą bazę techniczną, usług internetu szerokopasmowego, rozwijanie oferty dla biznesu w dostępnych wielkomiejskich aglomeracjach i przejmowanie - na zasadzie różnorodnych modeli - innych podmiotów telekomunikacyjnych, spełniających podstawowe wymogi w zakresie poziomu infrastruktury oraz osiąganej rentowności.
MNI zapowiada również dalszą aktywność na rynku przejęć i fuzji.
W obszarze zainteresowań są podmioty działające na stabilnym rynku, dające perspektywę wzrostu i gwarancję wysokiej marży oraz uzupełniają sfery i zakres świadczenia usług oferowanych przez MNI.