*Grupa Lotos SA zdecydowała, że nie będzie uruchamiać taniej sieci stacji paliw. Niedawno taką sieć stacji o nazwie Bliska uruchomił PKN Orlen. *
"Lotos zdecydował, że nie będzie wprowadzał na rynek taniej sieci stacji paliw. Zarząd Lotos podjął decyzję o wybraniu określonych kierunków działań po wnikliwej analizie rynku detalicznej sprzedaży paliw w kraju. Wynika z niej, że konsumpcja paliwa będzie rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych" - poinformował Lotos.
Możliwości uruchomienia sieci tańszych stacji paliw nie wykluczał wcześniej prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz.
"Przyjęte kierunki rozwoju sieci detalicznej przewidują, że do 2010 roku udział Grupy Lotos w rynku detalicznym paliw powinien osiągnąć od 10 do 12 proc." - napisano w materiałach Lotosu.
Obecnie Grupa Lotos ma 5,7 proc. udziału w rynku detalicznym. Spółka ma 80 stacji benzynowych własnych, 43 partnerskie i 239 patronackich.
Liczba ta zwiększy się wkrótce o 39 stacji pod marką Esso i 22 pod logo Slovnaftu.
Po przejęciach udział Lotosu w detalicznym rynku paliw wzrośnie w 2006 roku do 7,5-8 proc.