Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Oferta Alma Market od 5 do 19 sierpnia

0
Podziel się:

Oferta otwarta 1 mln akcji serii D Alma Market rozpocznie się 5 sierpnia i zakończy się 19 sierpnia - poinformowała spółka w opublikowanym we wtorek skrócie prospektu emisyjnego.

Zapisy będą przyjmowane w dwóch transzach; dla małych inwestorów (200 tys. akcji) i dla dużych inwestorów (800 tys. akcji).

Zapisy w transzy dla dużych inwestorów poprzedzone zostaną procesem tworzenia księgi popytu, na podstawie którego zostanie wyznaczona cena emisyjna akcji serii D.

Deklaracje zainteresowania nabyciem akcji będą mogli składać inwestorzy zaproszeni do uczestniczenia w book-buildingu.

Księga popytu będzie tworzona od 5 do 6 sierpnia, a zapisy w transzy dla dużych inwestorów na nie mniej niż 10.001 akcję i nie więcej niż 1.000.000 akcji będą przyjmowane od 10 do 13 sierpnia i będą mogli je składać także inwestorzy nie uczestniczący w book-buildingu.

Natomiast zapisy w transzy dla małych inwestorów na minimum jedną akcję i maksimum 10.000 akcji będą przyjmowane w dniach 9-12 sierpnia.

Przedział cenowy zostanie opublikowany najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia budowania księgi popytu, tj. najpóźniej 4 sierpnia, a ustalenie ceny emisyjnej ma nastąpić najpóźniej przed dniem rozpoczęcia przyjmowania zapisów, tj. 8 sierpnia.

Akcje zostaną przydzielone w ciągu dwóch dni roboczych od dnia zamknięcia subskrypcji.

Poza otwartą ofertą akcji serii D spółka przeprowadzi emisję 100.000 akcji serii E, po cenie 1 zł, w ramach oferty menedżerskiej.

Oferującym akcje Alma Market jest BDM PKO BP.

W czerwcu spółka poinformowała, że po sprzedaży dwóch obiektów handlowych Castoramie, ograniczy skalę zaplanowanej emisji akcji serii D do 1 mln akcji. Pierwotnie firma planowała emisję do 2 mln akcji i pozyskanie z niej około 50 mln zł.

Z emisji 1 mln akcji serii D spółka zmierza pozyskać około 35 mln zł i przeznaczyć całą kwotę na inwestycje związane z uruchamianiem nowych obiektów handlowych w ramach jednolitej sieci oferującej artykuły konsumpcyjne.

Alma Market, która obecnie prowadzi dwa supermarkety (w Krakowie i Tarnowie) planuje uruchomienie 10 nowych obiektów handlowych w ciągu najbliższych trzech lat. Pięć z nich firma ma zrealizować sama za 82 mln zł, a pozostałe pięć firma ma uruchomić dzięki wynajęciu powierzchni handlowych od innych firm i ich zaadaptowaniu oraz wyposażeniu za 26 mln zł.

Sieć sklepów będzie rozwijana w dwóch liniach: Alma Supermarket i Alma Delikatesy.

W październiku tego roku otwarty zostanie supermarket w Nowym Targu, w marcu 2005 roku delikatesy w Krakowie, natomiast we wrześniu 2005 roku supermarket w Dębicy. Kolejne placówki powstaną w późniejszych terminach.

Alma Market zakłada również alternatywną formę rozwoju, poprzez przejęcie innego podmiotu, który ma już funkcjonujące obiekty handlowe.

"Na ewentualną inwestycję kapitałową związaną z przejęciem tego typu podmiotu emitent przeznaczyłby nie więcej niż 30 proc. środków pozyskanych z emisji akcji serii D" - napisano w prospekcie.

W zeszłym roku przychody grupy wyniosły 260,8 mln zł, a zysk netto 5,6 mln zł. W tym roku wielkości te mają wynieść odpowiednio: 282 mln zł i 7,8 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)