Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Orbis przeznaczy na inwestycje 725,5 mln zł

0
Podziel się:

Grupa Hotelowa Orbis przewiduje w strategii na lata 2005-2009 stworzenie nowej marki ekonomicznej Etap Hotel (za 224,8 mln zł), rozbudowę sieci Ibis (za 159,9 mln zł) i modernizację istniejących hoteli (za 340 mln zł)./ ISB /

Grupa Hotelowa Orbis przewiduje w strategii na lata 2005-2009 stworzenie nowej marki ekonomicznej Etap Hotel (za 224,8 mln zł), rozbudowę sieci Ibis (za 159,9 mln zł) i modernizację istniejących hoteli (za 340 mln zł). Łączne nakłady inwestycyjne wyniosą 725,5 mln zł. Celem strategii jest zwiększenie hotelowych przychodów operacyjnych do 977,4 mln zł w 2009 roku, podała spółka w komunikacie we wtorek.

Orbis przewiduje, że hotelowe przychody operacyjne wyniosą 701,9 mln zł w 2005 roku, 749,0 mln zł w 2006 roku, 809,3 mln zł w 2007 roku, 879,4 mln zł w 2008 roku i 977,4 mln zł w 2009 roku.

Strategia zakłada wzrost zysku operacyjnego przed amortyzacją (EBITDA)
do 155,5 mln zł w 2005 roku, 188,9 mln zł w 2006 roku, 248,7 mln zł w 2007 roku, 297,6 mln zł w 2008 roku i 357,4 mln zł w 2009 roku.

„Łączne nakłady inwestycyjne na rozwój sieci Etap Hotel, Ibis oraz modernizację hoteli w latach 2005-2009 wyniosą wraz z nakładami odtworzeniowymi 725,5 mln zł. Program inwestycji w zakresie modernizacji finansowany będzie w pełni ze środków własnych, a w zakresie budowy nowych hoteli 169 mln zł ze środków własnych i 216 mln zł długiem” – podano w komunikacie.

Sieć Etap Hotel ma docelowo składać się z 23 hoteli, sieć hoteli ekonomicznych Ibis – 17 hoteli. W 2009 roku Grupa hotelowa Orbis obejmować będzie 82 hotele oferujące 13 446 pokoi. W hotelach Grupy zatrudnionych będzie 4 820 osób, a planowany współczynnik zatrudnienia na pokój wyniesie 0,36, podano także.

Według nieaudytowanych danych z raportu za czwarty kwartał, w całym 2004 roku grupa miała 55,99 mln zł zysku wobec 46,60 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 954,59 mln zł wobec 821,44 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)