Grupa Hotelowa Orbis przewiduje w strategii na lata 2005-2009 stworzenie nowej marki ekonomicznej Etap Hotel (za 224,8 mln zł), rozbudowę sieci Ibis (za 159,9 mln zł) i modernizację istniejących hoteli (za 340 mln zł). Łączne nakłady inwestycyjne wyniosą 725,5 mln zł. Celem strategii jest zwiększenie hotelowych przychodów operacyjnych do 977,4 mln zł w 2009 roku, podała spółka w komunikacie we wtorek.
Orbis przewiduje, że hotelowe przychody operacyjne wyniosą 701,9 mln zł w 2005 roku, 749,0 mln zł w 2006 roku, 809,3 mln zł w 2007 roku, 879,4 mln zł w 2008 roku i 977,4 mln zł w 2009 roku.
Strategia zakłada wzrost zysku operacyjnego przed amortyzacją (EBITDA)
do 155,5 mln zł w 2005 roku, 188,9 mln zł w 2006 roku, 248,7 mln zł w 2007 roku, 297,6 mln zł w 2008 roku i 357,4 mln zł w 2009 roku.
„Łączne nakłady inwestycyjne na rozwój sieci Etap Hotel, Ibis oraz modernizację hoteli w latach 2005-2009 wyniosą wraz z nakładami odtworzeniowymi 725,5 mln zł. Program inwestycji w zakresie modernizacji finansowany będzie w pełni ze środków własnych, a w zakresie budowy nowych hoteli 169 mln zł ze środków własnych i 216 mln zł długiem” – podano w komunikacie.
Sieć Etap Hotel ma docelowo składać się z 23 hoteli, sieć hoteli ekonomicznych Ibis – 17 hoteli. W 2009 roku Grupa hotelowa Orbis obejmować będzie 82 hotele oferujące 13 446 pokoi. W hotelach Grupy zatrudnionych będzie 4 820 osób, a planowany współczynnik zatrudnienia na pokój wyniesie 0,36, podano także.
Według nieaudytowanych danych z raportu za czwarty kwartał, w całym 2004 roku grupa miała 55,99 mln zł zysku wobec 46,60 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 954,59 mln zł wobec 821,44 mln zł.