- poinformował prezes Orbisu Travel Grzegorz Prądzyński.
"Nową ofertę wycieczek lotniczych Travel Time kierujemy do nowego segmentu rynku - klientów młodszych i mniej zamożnych. Jest to jednak oferta pełnowartościowa, gdyż opieramy się na sprawdzonych partnerach" - powiedział PAP w środę Prądzyński.
Plany Orbisu Travel na 2003 rok zakładają nieznaczne zwiększenie liczby klientów ogółem - do 1.005.000, z 1.004.720 osób w 2002 roku.
Jest to spowodowane tym, że coraz mniej jest przyjazdów do Polski. Orbis Travel przewiduje, że w tym roku liczba klientów firmy korzystających z turystyki krajowej (w tym zagranicznych klientów przyjeżdżających do Polski) zmniejszy się do 200.000, z 204.102 osób w zeszłym roku.
"Turystyka przyjazdowa do Polski, niestety, się zmniejsza" - powiedział Prądzyński.
Orbis Travel - obok organizowania wycieczek krajowych i zagranicznych - zajmuje się m.in. turystyką przyjazdową do Polski oraz sprzedażą biletów lotniczych, autokarowych i promowych.
W 2002 roku marża EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) wyniósł 2,9 mln zł. Wyniki I kwartału 2003 roku nie zostały jeszcze zaksięgowane.
Orbis SA posiada blisko 70 proc. udziałów w Orbisie Travel.