Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PepsiCo skoncentruje się na rozwoju fabryk produkujących napoje w 2019 r. 

1
Podziel się:

Warszawa, 22.11.2018 (ISBnews) - PepsiCo w Polsce skoncentruje się w 2019 roku na inwestycjach w rozwój fabryk produkujących napoje. Firma spodziwa się, że bieżący rok pod względem wyników finansowych będzie jednym z najlepszych w dotychczasowej historii PepsiCo w Polsce, poinformował ISBnews prezes PepsiCo Polska Michała Jaszczyk. 

PepsiCo skoncentruje się na rozwoju fabryk produkujących napoje w 2019 r. 

"Od 1993 PepsiCo co roku realizuje duże inwestycje w Polsce. W zeszłym roku zakończyliśmy inwestycje w nowe linie produkcyjne w naszych zakładach produkujących przekąski w Grodzisku oraz Tomaszowie Mazowieckim. W przyszłym roku skupimy się na inwestycjach w rozwój naszych fabryk produkujących napoje. Obecnie prowadzimy także duży projekt zmieniający system magazynowania naszych towarów w Polsce. Po jego zakończeniu zmienimy serwis logistyczny, dzięki temu nasze produkty jeszcze szybciej zostaną dostarczone do naszych klientów" - powiedział ISBnews prezes.

Wartość inwestycji PepsiCo w Polsce w latach 2013-2017 przekroczyła 500 mln zł, a wysokość zobowiązania podatkowego w roku 2016 wyniosła ponad 200 mln zł. Działalność PepsiCo w Polsce generuje roczny obrót na poziomie 2,5 mld zł, co stanowi 0,12% wartości produktu krajowego brutto (PKB).

W Polsce PepsiCo posiada 4 działające zakłady produkcyjne - napoje produkowane są w zakładach w Michrowie (woj. mazowieckie) i Żninie (woj. kujawsko-pomorskie), natomiast słone przekąski w zakładach w Grodzisku Mazowieckim (woj. mazowieckie) i Tomaszowie Mazowieckim (woj. łódzkie). Polskie zakłady PepsiCo to jeden z najważniejszych ośrodków produkcyjno-dystrybucyjnych na obszar Europy Środkowo-Wschodniej, zaopatrujący 13 innych rynków.

Prezes poinformował, że zakład w Grodzisku Mazowieckim jest jednym z największych i najnowocześniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Ponad 50% produkcji eksportowanej jest na 13 rynków europejskich.

"Przygotowany mamy business case pod kątem instalacji kolejnych linii produkcyjnych, czekamy na decyzję biznesową" - zaznaczył prezes.

Od 25 lat PepsiCo realizuje w Polsce Program Agrarny. Dążąc do zapewnienia wysokiej jakości surowca na potrzeby produkcji chipsów ziemniaczanych, firma zaproponowała polskim rolnikom możliwość rozwijania agrobiznesów w oparciu o standardy stosowane w innych częściach świata. Plantatorzy zaczęli postrzegać swoje gospodarstwa jako przedsiębiorstwa, które wymagały rozwoju, inwestycji i zaangażowania, ale przynosiły ponadto dużą satysfakcję, wymierną także w uzyskiwanych przychodach. Wsparcie PepsiCo polegało w dużej mierze na kredytowaniu produkcji i inwestycji dostawców, na przekazywaniu sadzeniaków oraz na pomocy w zdobywaniu finansowania na rozwój technologii upraw czy logistyki dostaw.

Obecnie PepsiCo współpracuje z 67 gospodarstwami rolnymi z terenu całego kraju, którzy zatrudniają ok. 1200 pracowników na stałe i ok. 2200 w sezonie. Suma areałów przeznaczonych na pozyskanie surowca dla PepsiCo wynosi 7000 ha (800h w 1993 r.), zapewniając łączną produkcję ziemniaków na poziomie około 230 tysięcy ton rocznie (w roku 2017 produkcja wyniosła 180 tys. ton), której wartość to ok. 120 mln zł (dane za rok 2017).

"Do 2025 planujemy zaprosić do współpracy kolejne 20 gospodarstw" - powiedział prezes PepsiCo Polska.

Jak podkreślił Jaszczyk, PepsiCo w Polsce od kilku lat osiąga świetne wyniki - nawet dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.

"Wyniki III kwartału br. były rekordowe pod względem sprzedaży przekąsek oraz napojów. Było to efektem zarówno udanych kampanii reklamowych jak i sprzyjającej aury. IV kwartał br. z uwagi na okres świąteczny jest tradycyjnie bardzo dobry dla całej branży handlowej. Dlatego spodziewamy się, że cały rok będzie jednym z najlepszych w dotychczasowej historii PepsiCo w Polsce" - powiedział prezes.

PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów spożywczych i napojów. Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów spożywczych i napojów oferowanych przez te firmy wyniósł ponad 63 mld USD w 2017 r.

Agnieszka Morawiecka

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
PATOLOG
6 lat temu
Napoje? Raczej technologiczne ciecze drenujące portfele półgłówków!