Udział PKN Orlen w sprzedaży detalicznej na polskim rynku systematycznie spada od kilku lat. Obecnie jest on na poziomie 28,6 proc. Tymczasem niedawno przyjęta przez płocki koncern nowa strategia zakłada, że PKN zwiększy swój udział w tym segmencie do 30 proc.
"Metody odzyskiwania rynku mogą być różne, na przykład akwizycja nowych stacji, ale same akwizycje nie przekładają się na wzrost udziałów w rynku" - powiedział w piątek dziennikarzom Żyndul.
Żyndul dodał, że PKN Orlen ma przygotowany plan optymalizacji wydajności poszczególnych stacji.
W trzecim kwartale 2004 roku sprzedaż detaliczna paliw silnikowych PKN Orlen spadła do 893 tys. ton z 1,1 mln ton w trzecim kwartale 2003 roku.
Żyndul poinformował, że do końca przyszłego tygodnia powinno zostać zawarte porozumienie pomiędzy Grupą Lotos, PKN Orlen, PGNiG i Naftą Polską w zakresie wspólnych przedsięwzięć wydobywczych.
"Ma powstać zespół zadaniowy, który ma rozpoznać możliwości współpracy i ewentualnej koordynacji przy wspólnych projektach wydobywczych" - powiedział Żyndul.