Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKN Orlen liczy na zatrzymanie spadku udziału w rynku detalicznym

0
Podziel się:

PKN Orlen SA liczy, że dzięki wdrożeniu jego planu w II połowie 2005 roku uda się zatrzymać i odwrócić trend spadkowy udziałów spółki w rynku detalicznym paliw, powiedział w środę Wojciech Heydel, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej PKN./ ISB /

PKN Orlen SA liczy, że dzięki wdrożeniu jego planu w II połowie 2005 roku uda się zatrzymać i odwrócić trend spadkowy udziałów spółki w rynku detalicznym paliw, powiedział w środę Wojciech Heydel, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej PKN.

„Chciałbym, aby doszło do tego w drugiej połowie roku” – powiedział w środę dziennikarzom Heydel, odpowiadając na pytanie, kiedy można spodziewać się zatrzymania spadkowego trendu udziału w rynku spółki.

Heydel przyznał, że po pierwszym kwartale 2005 roku udział w rynku sprzedaży detalicznej Orlenu zmniejszył się do ok. 27%.

Ostatnio spółka podawała, że udział PKN Orlen w rynku detalicznym spadł w 2004 roku do 28,6% z 35,4% rok wcześniej, podczas gdy udział zachodnich koncernów wzrastał – do 29% z 24%.

„Zatrzymanie spadku udziału w rynku będzie możliwe po wdrożeniu naszej strategii, która przewiduje w perspektywie do 2009 roku osiągnięcie 30-proc. udziału” – powiedział wiceprezes.

Według niego pierwsze efekty powinny pojawić się w związku z otwarciem ok. 30 nowych stacji, pod nową marką w tzw. segmencie ekonomicznym, na początku czwartego kwartału 2005 roku. „Na koniec roku przewidujemy też otwarcie kilku stacji bezobsługowych” – dodał Heydel.

Główną przyczyną spadku udziału w rynku był brak realizacji planów inwestycyjnych. „Przez ostatnie cztery lata zrealizowano ok. 30% planów” – powiedział wiceprezes.

Wcześniej PKN Orlen informował, że jego strategia zakłada docelową strukturę sieci sprzedaży składającą się z około 1000 stacji w standardzie premium (pod marką Orlen) i ok. 900 w standardzie ekonomicznym.

Koncern planuje ponadto uruchamianie stacji bezobsługowych, które będą zlokalizowane głównie w dużych miastach. Nastąpi to po wprowadzeniu trzeciej marki.

Na zwiększanie sieci stacji benzynowych PKN przeznaczy średniorocznie ok. 390 mln zł, tak by w 2009 roku osiągnąć 30% udziału w rynku. Szacunek ten nie zawiera w sobie efektu ewentualnych akwizycji.

Z planowanych na 390 mln zł nakładów inwestycyjnych, 2/3 zostanie przeznaczone na nowe stacje, zaś na stacje istniejące 1/3.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)