"Nasz udział w rynku detalicznym nie powinien już spadać, najgorsze mamy za sobą. Trudno mi jeszcze mówić o szczegółach, ale po wynikach trzeciego kwartału podamy dokładne dane dotyczące rynku" - powiedział wiceprezes PKN Orlen Wojciech Heydel.
Po pierwszym półroczu 2005 roku udział PKN Orlen w rynku detalicznej sprzedaży paliw wynosił 26,6 proc.
Heydel poinformował, że największe zawirowania na rynku detalicznym PKN Orlen odczuł na początku września, kiedy resort finansów zapowiedział obniżkę akcyzy na benzynę od połowy września.
"Po tej zapowiedzi klienci wstrzymywali się z zakupem benzyny w oczekiwaniu na wprowadzenie zapowiedzianej obniżki akcyzy" - powiedział.
Wiceprezes PKN Orlen podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi zwiększenia udziału płockiego koncernu w rynku detalicznym do 30 proc. w 2009 roku.