Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKN Orlen redukuje koszty i rozwija detal szybciej niż planował

0
Podziel się:

Prezes PKN Orlen Igor Chalupec poinformował, że realizacja programów redukcji kosztów i zatrudnienia oraz planu rozwoju sieci detalicznej przebiega szybciej niż planowano.

"Jesteśmy przed planem ze wszystkim, jeśli chodzi o sieć detaliczną, program redukcji kosztów i redukcję zatrudnienia. Nie ma obszaru, w którym mielibyśmy kłopot z realizacją programu" - powiedział dziennikarzom w środę prezes Chalupec.

"Mamy bardzo duże oszczędności, jeśli chodzi o centralizację zakupów. Oszczędności te przekroczyły nasze oczekiwania" - dodał, nie podając żadnych szczegółów.

Po dwóch kwartałach 2005 roku oszczędności wypracowane przez PKN Orlen wyniosły łącznie 426 mln zł, a do końca tego roku koszty mają być zmniejszone łącznie o 800 mln zł.

Program redukcji kosztów PKN na kolejne lata przewiduje zmniejszenie kosztów operacyjnych przynajmniej o 600 mln zł do roku 2009. Spółka zapowiada też zmniejszenie nakładów inwestycyjnych o 600 mln zł.

W opublikowanej w marcu strategii dla rynku detalicznego płocka spółka informowała, że chce odbudować swój udział w rynku do przynajmniej 30 proc. Strategia PKN zakłada, że spółka wyda 2 mld zł w ciągu najbliższych pięciu lat na rozwój sieci detalicznej w Polsce.

Obecnie PKN Orlen ma 1.320 stacji własnych, około 530 stacji patronackich i około 70 działających w oparciu o umowy franszyzy. Docelowa struktura sieci sprzedaży to ok. 1000 stacji w standardzie premium (pod marką ORLEN) i ok. 900 w standardzie ekonomicznym.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)