Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKN Orlen wyda do 2005 roku 2,5 mld zł na sieć detaliczną

0
Podziel się:

PKN Orlen przeznaczy też 65 mln zł na zmianę marki w 1.250 stacjach benzynowych.

Polski Koncern Naftowy Orlen SA wyda do 2005 roku 2,5 mld zł na rozwój sieci detalicznej - poinformował w czwartek podczas konferencji prasowej Jarosław Tyc, wiceprezes spółki.

PKN Orlen przeznaczy też 65 mln zł na zmianę marki w 1.250 stacjach benzynowych. Obecnie PKN Orlen ma 1.346 stacji własnych i 622 stacje patronackie. W bieżącym roku PKN zamierza sprzedać 36 a wydzierżawić około 40 stacji.

'Chcemy mieć stacje w całym kraju, we wszystkich miastach powyżej 10.000 mieszkańców. Jednocześnie chcemy mieć 40 proc. udział w rynku sprzedaży detalicznej paliw płynnych przy jak najmniejszej liczbie stacji' - powiedział Tyc.

'Na koniec ubiegłego roku udział wynosił 43 proc.' - dodał.

Zmiana marki na Orlen ma się zakończyć na stacjach będących własnością koncernu do końca listopada. Na stacjach patronackich pozostanie na razie marka Petrochemii Płockiej.

Jak powiedział Tyc, tylko zmiana logo i związanych z tym standardów z CPN na Orlen dała na już działających stacjach około 20-proc. wzrost wartości sprzedaży.

W 2001 roku, w porównaniu do poprzedniego roku, sprzedaż oleju napędowego wzrosła o 1 proc. do 872.875 litrów, sprzedaż benzyny bezołowiowej o 6 proc. do 1,7 mln litrów, a gazu LPG o 41 proc. do 73.277 litrów.

Według wcześniejszych zapowiedzi zarząd PKN Orlen planuje przeznaczyć 5,75 mld zł na inwestycje w latach 2002-2005. Będą one skoncentrowane m.in. na petrochemii, elektroenergetyce i ochronie środowiska.

PKN Orlen jest największym producentem paliw płynnych w Polsce. Przerabia rocznie około 75 proc. ropy naftowej i produkuje około 66 proc. paliw wytwarzanych w kraju.

W 2000 roku zysk netto PKN Orlen SA wyniósł 700,8 mln zł, a grupy PKN Orlen 804,8 mln zł.

Po trzech kwartałach 2001 PKN Orlen miał 251,3 mln zł zysku netto.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)