"Podstawowym założeniem prognozy jest wzrost wielkości sprzedaży o ponad 47 proc. zrealizowany głównie poprzez wzrost sprzedaży głównych marek regionalnych i zmniejszenie kosztów finansowych poprzez spłatę części zobowiązań" - podała spółka.
Brok Strzelec poinformował, że niezbędnym warunkiem do zrealizowania prognozy jest przeprowadzenie w styczniu tego roku emisji 25 mln sztuk akcji serii G.
Spółka nie podawała prognoz na 2003 rok. Po trzech kwartałach 2003 roku Brok-Strzelec miał 3,8 mln zł straty netto oraz 77,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Obecnie udział Brok-Strzelca na krajowym rynku piwa sięga 2,5 proc. Spółka chce umacniać swoją pozycję na wybranych rynkach lokalnych, opierając się na posiadanych regionalnych markach piwa.
Na rynku ogólnopolskim Brok-Strzelec nie zamierza konkurować z piwnymi gigantami, lecz poruszać się w obszarach niszowych, sprzedając takie marki jak: Cooler, Brok-Sambor Export oraz Cristal Ice (drink na bazie piwa).
Brok-Strzelec zamierza rozwijać również sprzedaż eksportową, głównie do USA. Docelowo eksport ma stanowić kilka procent ogółu sprzedaży spółki.