"Emisja dojdzie do skutku. Około 33 proc. akcji zostało sprzedanych za granicą, co dobrze świadczy o zainteresowaniu naszą spółką" - powiedział w czwartek dziennikarzom Brodowski.
Cena emisyjna od 5 do 25 mln akcji serii G Brok-Strzelec została ustalona na 1,9 zł, czyli tyle, ile wynosiła cena minimalna. W procesie budowy księgi popytu, który przeprowadzono 28 stycznia, inwestorzy złożyli deklaracje zainteresowania nabyciem akcji serii G na pełną liczbę oferowanych akcji.
Zapisy na akcje spółki rozpoczynają się 29 stycznia i zakończą 30 stycznia.
Pozyskane środki Brok-Strzelec zamierza przeznaczyć na restrukturyzację zadłużenia, w tym przede wszystkim spłatę reszty zobowiązań wobec banku Pekao SA za przejęty browar Brok w Koszalinie.
Prezes powiedział, że przeprowadzenie emisji jest warunkiem zrealizowania prognozy na ten rok. Brok-Strzelec SA zamierza w 2004 roku osiągnąć zysk netto w wysokości 4,6 mln zł, przy przychodach ze sprzedaży 162 mln zł.
Spółka przygotowuje nową strategię promocji swoich marek, co powinno się przyczynić do zwiększenia sprzedaży do 700.000 hektolitrów piwa w tym roku.
Brodowski pytany o dalsze losy posiadanego przez Strzelca pakietu 49 proc. akcji lubelskiego browaru Perła odpowiedział, że nie jest to obecnie sprawa kluczowa dla spółki. Zapowiedział na marzec tego roku powrót do rozmów z Żywcem SA w sprawie ich sprzedaży.