Redan objął w styczniu tego roku 70 proc. udziałów w spółce Troll Market zarządzającej siecią detalicznych sklepów odzieżowych Troll oraz siecią stoisk z modnymi dodatkami odzieżowymi.
„Zakup pozostałych udziałów w Troll Market wynika z przekonania, że rozumiemy już (...) bardzo dobrze funkcjonowanie obu tych marek, a jednocześnie jest wyrazem naszej strategii, aby posiadać 100 proc. udziałów w realizowanych przez nas przedsięwzięciach" – powiedział cytowany w komunikacie prezes Redanu Radosław Wiśniewski.
Kupno pozostałych udziałów było przewidziane w styczniowej umowie.
W ramach transakcji przejęcia sieci Troll oraz Trendstation, zostało zawarte porozumienie z pozostałymi wspólnikami Troll Market, na podstawie którego gwarantowali oni Redanowi wykonanie minimalnych założonych planów finansowych.
Plan minimalny zakładał przychody ze sprzedaży na poziomie 30 mln zł w ciągu pierwszych 12 miesięcy funkcjonowania spółki, czyli od lutego 2004 roku do stycznia 2005 roku, przy rentowności brutto na poziomie 3 proc.
„Na pewno przekroczymy 33 mln zł przychodów ze sprzedaży w samym 2004 r. przy rentowności wyższej o kilka punktów procentowych” - poinformował Wiśniewski.
Redan zamierza w dalszym ciągu rozwijać zarówno sieć Trolla, jak i Trendstation.
„W listopadzie wystartowała sprzedaż Trendstation w Czechach. Za chwilę dołączymy do tego również Słowację. Wiosną otworzymy w tych krajach również pierwsze sklepy Trolla" - powiedział.
Na dzień 30 listopada sieć Troll liczy w Polsce 76 sklepów.