- poinformowała spółka w środę.
"Jesteśmy przekonani, że wzrostowa tendencja wyników sprzedaży Śnieżki i grupy zostanie utrzymana, choć niekoniecznie będzie się cechować tak dużą dynamiką" - powiedział prezes Śnieżki Piotr Mikrut, cytowany w komunikacie spółki.
Jego zdaniem wpływ na obecny wzrost sprzedaży produktów Śnieżki ma wejście Polski do Unii Europejskiej i wiążąca się z tym podwyżka podatku VAT na materiały budowlane.
"Dodatkowych przyczyn należy upatrywać w obserwowanym od czwartego kwartału ubiegłego roku ożywieniu gospodarczym. W przypadku Śnieżki bardzo dobre wyniki to także po części zasługa wejścia na giełdę oraz wiążącej się z tym kampanii prasowej i telewizyjnej, które zwiększyły znajomość firmy i jej oferty wśród potencjalnych klientów" - powiedział Mikrut.
W marcu tego roku grupa kapitałowa Śnieżki zwiększyła przychody w porównaniu z marcem 2003 roku o 55 proc., do 35 mln zł. W całym pierwszym kwartale 2004 roku sprzedaż grupy wzrosła o 47 proc., do 71,5 mln zł.
Śnieżka poinformowała, że na wzrost sprzedaży duży wpływ miało powiększenie grupy kapitałowej w październiku 2003 roku o Śnieżkę Ukraina (51 proc. udziałów), która jest największym i najszybciej rozwijającym się podmiotem zależnym w grupie kapitałowej, a także powiększenie w lipcu 2003 roku o spółkę Hadrokor (50 proc. udziałów) - producenta wyrobów antykorozyjnych.
Grupa kapitałowa Śnieżki planuje, że w 2004 roku jej przychody ze sprzedaży wzrosną o 27,2 proc. i osiągną poziom 404,4 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 58,3 proc., do 30,4 mln zł.
Akcje Śnieżki zadebiutowały na warszawskiej giełdzie pod koniec grudnia 2003 roku. Podczas środowej sesji, około 12.15, za jedną jej akcję płacono 34 zł, po spadku o 0,3 proc.