Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spadek popytu przyczyną słabych wyników półrocznych Swarzędza

0
Podziel się:

Swarzędz wykazał po I półroczu 2,22 mln zł straty netto przy przychodach 9 mln zł. Dzięki sprzedaży nieruchomości spółka uzyskała zysk operacyjny 482 tys. zł.

W ujęciu skonsolidowanym przychody ze sprzedaży wzrosły do 64,2 mln zł wobec 38,2 mln zł w tym samym okresie roku ubiegłego. Na wyniki znaczny wpływ miały spadek popytu wewnętrznego oraz spadek opłacalności sprzedaży eksportowej z uwagi na niski kurs marki. Związana z tym konieczność przeprowadzenia kosztownych akcji promocyjnych oraz koszty restrukturyzacji w Bialskich Fabrykach Mebli spowodowały, że omawiany okres spółka zamknęła znaczną stratą netto wysokości 9,7 mln zł.

Zbliżamy się do tradycyjnie lepszego sezonu dla branży meblarskiej. Znacznie wyższy przychód skonsolidowany Swarzędza świadczy o efektywności działań marketingowo-promocyjnych spółki. Pod względem obrotów przeszłe półrocze było najlepszym od 1997 roku. Korzystnie należy postrzegać redukcje zatrudnienia w BFM oraz fakt, że Swarzędz odzyskał zysk na sprzedaży. Efekty restrukturyzacji wraz ze skonsolidowaniem wyników Jarocińskich Fabryk Mebli w II półroczu niewątpliwie poprawią wyniki finansowe grupy.

W uzyskaniu lepszych wyników rentowności netto pomogą zapewne wpływy ze sprzedaży zbędnego majątku grupy. Zniwelowanie ponad sześciomilionowej straty operacyjnej nie będzie jednak łatwe w sytuacji spadku popytu zarówno krajowego jak i zagranicznego.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)