Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Strata netto MPL Modlin wyniosła 0,5 mln zł przy przychodach 60 mln zł w 2017 r.

1
Podziel się:

Warszawa, 11.04.2018 (ISBnews) - Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin odnotował 0,5 mln zł straty netto w 2017 r. przy przychodach 60 mln zł, poinformował port. Zysk EBITDA wyniósł 12 mln zł.

Strata netto MPL Modlin wyniosła 0,5 mln zł przy przychodach 60 mln zł w 2017 r.

"W 2020 r. przychody miały wynieść 90 mln zł a zysk netto 2,2 mln zł, gdyby plan inwestycyjny ruszył w zaplanowanym terminie" - czytamy w komunikacie.

Ilość odprawianych w porcie Warszawa-Modlin pasażerów stale rośnie, dodano.

"W 2014 było ich 1 704 971, rok później już 2 591 743, w 2016 - 2 860 748, a w 2017 roku 2 - 932 639 pasażerów" - czytamy w komunikacie.

MPL w Modlinie może obecnie obsłużyć do 3,5 mln pasażerów. Lotnisko może obsłużyć w godzinie szczytu 7 samolotów, aby podwoić w tę liczbę, plan zakłada rozbudowę terminala i rozbudowę płyt postojowych samolotów podano też w materiale.

"Spółka planuje rozbudowę z wykorzystaniem wyłącznie pieniędzy komercyjnych - 60 mln zł pozyskanych z emisji obligacji, które byłyby spłacane z zysków portu" - czytamy w komunikacie.

Wiceprezes ds. korporacyjnych MPL Modlin Marcin Danił przypomniał podczas konferencji prasowej, że na emisję obligacji nie zgadza się udziałowiec portu - PP "Porty Lotnicze".

Wiceprezes skrytykował również raport firmy Arup, przygotowany na zlecenie PP "Porty Lotnicze", który zaleca przeniesienie części ruchu z Lotniska Chopina do Radomia.

"Jako obywatel nie zgadzam się na wydanie 800 mln zł na podstawie takiej analizy" - powiedział Danił.

"Modlin jest bazą dla tanich linii lotniczych. Rozmawiamy z nimi i - proszę mi wierzyć, że ostatnią rzeczą, o jakiej myślą ci przewoźnicy to przeniesienie do Radomia" - podkreślił wiceprezes.

Plan inwestycyjny Modlina na lata 2018-2028 został zatwierdzony przez wszystkich właścicieli, przypomniano.

"Na część mamy już pozwolenia, więc inwestycja może w naszym przypadku zakończyć się po 20, a nie 48 miesiącach jak w przypadku Radomia" - dodał Danił.

Plan inwestycyjny Modlina na lata 2018-2028 został zatwierdzony przez wszystkich właścicieli, przypomniano.

"Na część mamy już pozwolenia, więc inwestycja może w naszym przypadku zakończyć się po 20, a nie 48 miesiącach jak w przypadku Radomia" - dodał Danił.

"Od 2 lat spółka jest gotowa do rozbudowy terminala. Przez te 2 lata PPL nas blokuje" - podsumował wiceprezes.

Port Lotniczy Warszawa-Modlin to pierwsze lotnisko w Polsce stworzone z myślą o tanich liniach lotniczych i charterach. Od czerwca 2012 r. pełni rolę regionalnego lotniska użytku publicznego, komplementarnego wobec Portu Lotniczego Chopina. Lotnisko obsługuje przewozy międzynarodowe na liniach krótkiego i średniego zasięgu. Od 15 lipca 2012 r. w Porcie Lotniczym Warszawa/Modlin operuje największy przewoźnik niskokosztowy: Ryanair.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
bu
6 lat temu
Ale biznes.....lotniska.....straty...... .Gratuluję 3 mln pax.....rok pracy i straty......znowu.A przewoźnik milionowe zyski.Tylko takie interesy robic .