Prezes Strzelca nie wyklucza późniejszego połączenia obu spółek.
'Nowa emisja 10-15 mln akcji serii F powinna przynieść od 30 do 45 mln zł. Środki te posłużą w znacznej części na restrukturyzację zadłużenia browaru Brok SA w Koszalinie' - powiedział PAP w piątek Adam Brodowski, prezes Strzelca SA.
Decyzję o emisji ma podjąć WZA Strzelca, przewidziane na 27 kwietnia.
Według niego koszalińska spółka wymaga poważnej restrukturyzacji majątkowo-finansowej. Chodzi przede wszystkim o wymagalny kredyt w wysokości 70 mln zł udzielony przez bank Pekao SA.
Całkowite zobowiązania Broka wynoszą około 105 mln zł.
'Wyznacznikiem naszych dalszych działań w Broku będzie efekt rozmów z Pekao SA na temat restrukturyzacji zadłużenia tego browaru. Porozumienie w tej sprawie może doprowadzić do połączenia Strzelca i Broka' - poinformował Brodowski.
Dodał, że sprawa połączenia obu spółek znajduje się obecnie w fazie analiz, odpowiednie decyzje mogą zostać podjęte w ciągu dwóch miesięcy.
'W wyniku połączenia browarów może powstać poważny gracz, posiadający około 3,5 proc. rynku piwa w Polsce' - zaznaczył prezes.
Według prognoz Brok w tym roku ma sprzedać 500 tys. hl piwa, a Strzelec 300 tys. hl.
Prezes Brodowski pytany o plany Strzelca związane z posiadanym pakietem 49 proc. akcji browaru Perła odpowiedział, że spółka na razie zamierza zatrzymać te walory. Pakiet ten wyceniany jest na 50-60 mln zł.
'Na razie cierpliwie trzymamy te akcje. To bardzo dobry browar, z dobrymi wynikami i dobrą współpracą z zarządem' - poinformował prezes.
Strzelec SA odnotował w zeszłym roku 56,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 53 tys. zł zysku netto. Głównymi akcjonariuszami spółki jest małżeństwo Brodowskich, posiadające wspólnie 26,5 proc. akcji, dających 50,3 proc. głosów na WZA.
W zeszłym roku spółka odnotowała 30,8-proc. dynamikę wzrostu przychodów w porównaniu z rokiem 2000. Po dwóch miesiącach tego roku dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży wynosi 52,7 proc.
Brok SA w 85 proc. należy do Toma Greska. W zeszłym roku spółka miała 180 mln zł przychodów ze sprzedaży i 110 mln zł straty.