"7 grudnia 2004 roku podczas walnego zgromadzenia akcjonariusze firmy Żabka Polska SA (Mariusz Świtalski i fundusz AIG) podjęli decyzję o rozpoczęciu przygotowań do upublicznienia spółki. Debiut powinien nastąpić w II kwartale przyszłego roku" - podała spółka w komunikacie.
"Wydaje się, że kwiecień byłby dobrym terminem debiutu spółki na giełdzie" - powiedział PAP Konrad Napierała, rzecznik Żabki.
Dodał, że w ofercie publicznej znajdą się akcje nowej emisji. Nie podał jednak dokładnie, ile stanowić będą kapitału.
"Mogę tylko powiedzieć, że będzie to mniejszościowy pakiet akcji" - powiedział rzecznik.
Według wcześniejszych informacji inwestorom miałby zostać zaoferowany pakiet akcji Żabki w granicach 25-30 proc. kapitału.
W przygotowaniu prospektu emisyjnego pomagać będzie spółce Internetowy Dom Maklerski SA (IDMSA.PL).
Żabka chce przeznaczyć środki pozyskane z oferty publicznej na rozbudowę swojej sieci handlowej. Według wcześniejszych informacji, debiut giełdowy ma jej umożliwić otwieranie do 45 sklepów miesięcznie.
Liczba uruchomionych sklepów w tym roku przez tę firmę wyniesie około 300, podczas gdy w ubiegłym roku wyniosła 290.
Docelowo sieć Żabka ma liczyć ponad 7 tysięcy sklepów.
Sklepy Żabka działają na zasadzie zbliżonej do klasycznego franchisingu. Każdy z nich 85 proc. towaru otrzymuje z centrum logistycznego sieci w Woli Rakowej koło Łodzi. Reszta, w tym mleko, pieczywo, owoce i warzywa, pochodzi od lokalnych dostawców.
W środowym komunikacie podano, że sprzedaż sieci Żabka przekroczy w tym roku miliard złotych netto, natomiast jej EBITDA wyniesie 35 mln zł, a zysk netto 4,6 mln zł.
W 2003 roku sprzedaż netto sieci Żabka wyniosła 896,5 mln zł, a jej EBITDA wyniosła 10 mln zł. W ubiegłym roku firma miała 18,4 mln zł straty netto.