- poinformował we wtorek prezes spółki Paweł Sudoł.
W drugim kwartale Kompania Piwowarska sprzedała 2,7 mln hl piwa, czyli o 6,7 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrost ten to w części efekt konsolidowania wyników białostockiego browaru Dojlidy.
Dotychczasowy lider na krajowym rynku, Grupa Żywiec, sprzedała w pierwszym półroczu 4,14 mln hl piwa.
"Liczę na utrzymanie trendu wzrostowego. Wzrost w całym roku powyżej 5 proc. byłby dobrym wynikiem" - powiedział dziennikarzom Sudoł.
Kompania Piwowarska, która w końcu kwietnia sfinalizowała kupno białostockiego browaru Dojlidy, zamierza podwoić zdolności produkcyjne tego browaru, wynoszące obecnie blisko 800.000 hektolitrów piwa rocznie.
"Zajmujemy się obecnie porządkowanie portfela marek Dojlid, w efekcie czego głównymi markami browaru pozostaną Żubr oraz Classic. Istnienie pozostałych marek będziemy powoli wygaszać" - powiedział Sudoł.
Większościowym akcjonariuszem Kompanii Piwowarskiej jest grupa SABMiller, druga pod względem wielkości grupa piwowarska na świecie. 15 proc. akcji należy do Euro Agro Centrum, należące do Kulczyk Holding