Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Krzysztof Mirończuk
|
aktualizacja
Płatna współpraca z Baselinker

Automatyzacja kluczem do sukcesu. Jak efektywnie zarządzać sprzedażą online

Podziel się:

Sprzedaż w internecie to konieczność wykonywania wielu czynności niemal jednocześnie. Obsługa zamówień, księgowanie, wysyłki, zwroty, analizy, raportowanie – to wszystko wymaga czasu, którego przedsiębiorcom zazwyczaj najbardziej brakuje. Dlatego warto korzystać z narzędzia takiego jak BaseLinker, dzięki któremu większość tych powtarzalnych czynności wykona się automatycznie, a całym biznesem można zarządzać z jednego miejsca.

Automatyzacja kluczem do sukcesu. Jak efektywnie zarządzać sprzedażą online
(Adobe Stock)

Sprzedawanie w internecie jest łatwe – to często słyszą osoby, które zaczynają lub dopiero chcą zacząć swoją przygodę z e-commerce. I to jest właściwie prawda, o ile używa się odpowiednich narzędzi. Jeśli bowiem myślisz, że wystarczy stworzyć sklep internetowy oraz połączyć go z wybranymi platformami sprzedażowymi, księgowością oraz kurierami to… masz tylko trochę racji.

Na początek może to wystarczyć, ale będzie to dość pracowity początek. Już przy pierwszym zamówieniu przekonasz się, ile jego obsłużenie wymaga zachodu. Mimo że platformy sklepowe (w tym wciąż najpopularniejszy Woocommerce) potrafią coraz więcej, to nadal trzeba wiele wyklikać – zamówienie kuriera, druk etykiety, wysłanie faktury itp.

Dlatego po kilku pierwszych zamówieniach zaczniesz się zastanawiać – co dalej, kiedy tych zamówień pojawi się znacznie więcej? Czy jesteś w stanie wszystko to obsłużyć, mając przecież także wiele innych obowiązków, od planowania rozwoju biznesu po prowadzenie social mediów?

Bez wąskich gardeł

A teraz wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy, w którym takich zamówień jest kilkadziesiąt czy kilkaset dziennie. Piękna sytuacja, choć nieco trudniejsza w kwestii wyklikania tego wszystkiego. Przecież nie możesz sobie pozwolić na zatrudnienie pracownika, bo – szczególnie na początku działalności – jest to zwyczajnie zbyt droga opcja. A i potem, kiedy już biznes się rozkręci, lepiej wykorzystać personel do innych, bardziej rozwojowych zadań, zamiast do żmudnego klikania w systemie.

Idźmy zatem dalej z wyobrażaniem sobie idealnej sytuacji, w której zamówienia wpadają jedno po drugim. Tym razem jednak to nie człowiek proceduje je wszystkie, tylko automat. Procesy logistyczne i obsługa klienta praktycznie same się realizują – wpada zamówienie, po jego opłaceniu informacja automatycznie jest przekazywana do systemu, zmienia się stan magazynowy, a w magazynie pojawia się podpowiedź, co i w jakiego rodzaju opakowanie spakować. Tam od razu może być też wykonane zdjęcie spakowanego towaru i dołączone do informacji o zamówieniu. Klient w tym czasie dostaje wiadomość, że jego zakup jest gotowy do wysyłki. System sam zamawia kuriera i drukuje etykietę nadawczą na wybranej drukarce. A po przekazaniu towaru wysyłany jest kolejny mail do klienta z linkiem umożliwiającym śledzenie paczki.

To wszystko – i wiele więcej, jeśli zechcemy – dzieje się samo, bez ingerencji człowieka, która potrzebna jest tylko na początku przy ustawianiu tych wszystkich automatycznych akcji. Nie tracisz zatem czasu na żmudne, powtarzalne zadania i możesz skupić się na rozwoju biznesu.

Dla jasności – nie mówimy tu o sztucznej inteligencji, która do prostych, powtarzalnych czynności nie jest potrzebna. Mówimy o systemie BaseLinker – rozwiązaniu, które działa na rynku już 17 lat i z którego na co dzień korzystają tysiące przedsiębiorców. To zdecydowany lider, jeśli chodzi o rozwiązania dla rynku e-commerce, nie tylko w Polsce ale i na świecie.

Kombajn do sprzedawania w sieci

BaseLinker to zaawansowane oprogramowanie, które łączy w sobie funkcje zarządzania magazynem, integracje z kanałami sprzedaży oraz automatyzacje procesów biznesowych. To najlepsze narzędzie do zarządzania biznesem online, a dzięki łatwości obsługi i intuicyjnemu interfejsowi może być wykorzystane przez osoby o różnym poziomie umiejętności.

BaseLinker umożliwia łatwe zarządzanie sprzedażą przez internet zarówno na polskim, jak i na zagranicznych rynkach. Dzięki integracji z popularnymi krajowymi i międzynarodowymi platformami e-commerce, takimi jak Allegro, Amazon czy eBay, daje możliwość dotarcia do klientów z całego świata.

Wielokanałowość to konieczność

Współczesny rynek e-commerce wymaga od przedsiębiorców elastyczności i umiejętności dostosowania się do klientów, którzy mają różne preferencje co do miejsca kupowania. Dziś opieranie się tylko na jednym kanale sprzedaży (własny sklep, Allegro czy Amazon) zazwyczaj nie wystarczy, by odnieść sukces. Żeby dużo sprzedawać, trzeba być w wielu miejscach naraz, wystawiać nieraz tysiące ofert na różnych platformach, a potem odpowiednio sprawnie obsługiwać zamówienia.

BaseLinker oferuje wsparcie dla takiej wielokanałowej (tzw. omnichannel) sprzedaży poprzez integrację z różnymi platformami e-commerce (np. WooCommerce, PrestaShop), marketplace’ami (Allegro, Amazon, Emag, Erli) aplikacjami mobilnymi, a nawet sklepami stacjonarnymi. Umożliwia to przedsiębiorcom zarządzanie swoimi ofertami, zamówieniami, logistyką i komunikacją z klientami w sposób spójny i efektywny, niezależnie od tego, w jakim kanale dokonują zakupów. Dzięki temu oszczędzamy też czas i zyskujemy lepszą kontrolę nad tym, co się dzieje w naszym biznesie.

Istotnym problemem przy sprzedaży omnichannel, który BaseLinker rozwiązuje, jest zarządzanie stanem magazynowym. Przecież łatwo może dojść do sytuacji, w której sprzedaż więcej, niż masz w magazynie, bo klienci w jednym czasie złożą zamówienia na ten sam produkt w kilku kanałach. BaseLinker pozwala na efektywne zarządzanie magazynem, umożliwiając śledzenie dostępności produktów oraz ich lokalizacji. System automatycznie aktualizuje stany magazynowe we wszystkich zintegrowanych kanałach sprzedaży, zatem zawsze "dostępne" znaczy dostępne.

Automatyzacja procesów

Dochodzimy do miejsca, w którym dzieje się cała "magia" związana z zarządzaniem sprzedażą za pomocą BaseLinkera. Wspomnieliśmy już o tym, jak wiele się musi zadziać od chwili otrzymania zamówienia do momentu, w którym klient odbierze przesyłkę. Dlatego to właśnie automatyzacja jest kluczem do efektywnego zarządzania biznesem online. BaseLinker oferuje różnorodne funkcje, które to umożliwiają. Dzięki temu możesz skupić się na innych aspektach swojej działalności, takich jak marketing czy obsługa klienta.

Przyjrzyjmy się najistotniejszym działaniom, jakie BaseLinker wykona za nas po odpowiedniej konfiguracji początkowej.

Jedną z pierwszych czynności po zaksięgowaniu wpłaty za zakupiony przez klienta towar jest przygotowanie wysyłki. Czas bywa przy tym dla wielu osób kluczowy zarówno w momencie podejmowania decyzji o zakupie, jak i potem przy ocenie transakcji i ewentualnym powrocie do danego sprzedawcy. BaseLinker automatyzuje ten proces dzięki integracji z popularnymi firmami kurierskimi (m.in. InPost, DHL, GLS). Na podstawie zdefiniowanych przez użytkownika reguł system automatycznie przypisuje zamówienia do odpowiednich firm kurierskich, z jakimi mamy podpisane umowy, uwzględniając takie kryteria, jak waga, wymiary czy miejsce docelowe przesyłki.

Nowością jest tu usługa BLPaczka, dzięki której można wysyłać paczki w atrakcyjnych cenach bez minimum wysyłkowego. Wykorzystując swoją pozycję rynkową BaseLinker może negocjować atrakcyjne stawki za przesyłki, które zaczynają się już od 7,99 za sztukę.

Kolejne czasochłonne zajęcie to wystawianie faktur i listów przewozowych. BaseLinker pozwala na ich automatyczne generowanie na podstawie informacji zawartych w zamówieniach. Ponadto umożliwia personalizację szablonów tych dokumentów, aby były one zgodne z wymogami prawno-podatkowymi oraz oczekiwaniami klientów, a także estetycznie dopasowane do marki.

Tu warto wspomnieć o zwrotach, które są nieodłącznym elementem działalności e-commerce, a ich właściwe i szybkie obsłużenie wpływa na zadowolenie klientów. BaseLinker ułatwia zarządzanie zwrotami. Przy odpowiednim ustawieniu akcji automatycznych po przyjęciu zwrotu jest w stanie automatycznie generować etykietę zwrotną czy przekazywać informację klientowi. System pozwala na tworzenie zdefiniowanych przez użytkownika reguł, które określają sposób postępowania w takich przypadkach, np. automatyczne generowanie etykiet zwrotnych czy przekazywanie informacji o zwrocie do odpowiedniego działu w firmie.

Na każdym z tych etapów – zakup, przetwarzanie zamówienia, wysyłka i ewentualny zwrot – kluczowa jest komunikacja z kupującym. BaseLinker oferuje funkcję automatycznych powiadomień wysyłanych do klientów w kluczowych momentach realizacji zamówienia. W zależności od preferencji nabywcy powiadomienia mogą być w formie e-maila, SMS-a lub aplikacji mobilnej.

Wspominaliśmy już o pilnowaniu stanu magazynowego, szczególnie istotnego, gdy oferujemy jednocześnie ten sam towar np. na Allegro i we własnym sklepie. Tutaj dodajmy wobec tego coś, co docenią sprzedawcy, którzy zmagają się z wystawianiem wielu przedmiotów w różnych miejscach. Cały ten proces również może obsłużyć BaseLinker. Wystarczy zdefiniować odpowiednie parametry dla wielu ofert jednocześnie, dzięki czemu za pomocą kilku kliknięć wystawimy np. kilkaset przedmiotów w tym samym czasie we własnym sklepie i na marketplace.

Analizuj, planuj, skaluj

W prowadzeniu biznesu online niezwykle ważne jest monitorowanie wyników sprzedaży oraz analiza danych, która pozwala na podejmowanie świadomych decyzji biznesowych. System BaseLinker oferuje narzędzia do generowania raportów, które przedstawiają informacje na temat sprzedaży, zwrotów, kosztów wysyłki czy efektywności poszczególnych kanałów dystrybucji. Analiza tych danych umożliwia lepsze zrozumienie trendów rynkowych oraz identyfikację obszarów, które wymagają optymalizacji bądź inwestycji.

BaseLinker monitoruje także procesy logistyczne, jak czas realizacji zamówień, wydajność pracowników magazynu czy wskaźniki zwrotów. Dzięki tym informacjom przedsiębiorcy mogą identyfikować wąskie gardła w łańcuchu dostaw, wprowadzać poprawki oraz usprawniać zarządzanie magazynem.

A kiedy biznes zacznie rosnąć – BaseLinker pomaga rozwijać i skalować go, dzięki bezpłatnej możliwości wejścia na nowe marketplace’y i rynki międzynarodowe i funkcji szybkiego wystawienia ofert. Ponadto system współpracuje z takimi narzędziami jak systemy ERP (Comarch Optima/ XL, Subiekt GT/ Nexto, SAP), systemy księgowe (np. wFirma), drukarkami online (PrintNode), a także wieloma innymi, co czyni go największym i jedynym tak zaawansowanym narzędziem nie tylko w Polsce, ale i na świecie - obecnie z BaseLinkera korzysta już ponad 21 tysięcy klientów.

Ze względu na to, że jest to tak bardzo rozbudowany system (udostępnia ponad 800 integracji!), jego twórcy dbają, by można było łatwo i szybko nauczyć się jego obsługi. Oferują profesjonalne wsparcie techniczne oraz dostęp do bazy wiedzy i szkoleń, które pomogą w pełni wykorzystać możliwości oprogramowania. W rozwiązaniu ewentualnych problemów pomaga zespół obsługi klienta, który także oferuje możliwość odpłatnej integracji i dopasowania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb.

BaseLinker to potężne narzędzie dla przedsiębiorców prowadzących biznes online, które pozwala na łatwe i efektywne zarządzanie sprzedażą, asortymentem, logistyką i obsługą klienta. Integracja z różnymi kanałami sprzedaży, automatyzacja procesów oraz narzędzia analityczne sprawiają, że system jest niezastąpiony zarówno dla osób zaczynających swoją przygodę z e-commerce, jak i dla doświadczonych sprzedawców. I to niezależnie od tego czy chcą korzystać z BaseLinkera jako głównego programu, czy mają już swoje narzędzia i nie chcą z nich rezygnować. W takim układzie BaseLinkera można dołączyć do swojego ekosystemu i również poprawić efektywność biznesu, oszczędzając czas i zasoby, skupiając się na rozwoju oraz budowaniu trwałych relacji z klientami.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Płatna współpraca z Baselinker

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Materiał Partnera